عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۳۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
در آستانه هشتم ربیع الاول:
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده این آستان برای سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) اظهارداشت: امسال بیش از ۲۰ برنامه به این مناسبت‌ها در مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شده است.

عقیق: حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده این آستان مقدس برای سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار داشت: امسال بیش از ۲۰ برنامه به این مناسبت‌ها در مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شده است که از فردا سه‌شنبه ۱۲ مهرماه با عزاداری اردو زبانان در شبستان امام حسن عسکری (ع) آغاز می‌شود و سپس در صحن جامع امام مهدی (عج) محفل قرآنی و مجلس قرائت دعای توسل برگزار خواهد شد.

دعای توسل با نوای محمدرضا طاهری و حسین طاهری

وی افزود: مراسم قرائت دعای توسل این هفته مسجد مقدس جمکران، در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی و قرائت دعا و مرثیه‌خوانی محمدرضا طاهری و حسین طاهری بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

حسین آبادی افزود: صبح روز شهادت مصادف با چهارشنبه ۱۳ مهرماه در شبستان امام علی (ع) از ساعت ۷، مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی و مرثیه‌خوانی سیدعلی حسینی‌نژاد برگزار خواهد شد. مراسم رونمایی از تابلو نقاشی حسن روح‌الامین به این مناسبت نیز در مسجد مقام برگزار می‌شود.

حیدر خمسه در جمکران روضه می‌خواند

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برپایی نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر، مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری و مرثیه‌خوانی حیدر خمسه برگزار می‌شود. مراسم قرائت زیارت جامعه کبیره نیز در صحن جامع امام مهدی (عج) با نوای مرتضی طاهری از ساعت ۱۵:۴۵ برگزار می‌شود.

اقامه نماز در جمکران به امامت آیت‌الله نوری همدانی

وی گفت: نماز مغرب و عشاء روز چهارشنبه به امامت آیت‌الله نوری همدانی مرجع عظام تقلید برگزار می‌شود و بعد از نماز مغرب نیز در صحن جامع امام مهدی (عج) اجتماع بزرگ منتظران ظهور با قرائت قرآن حامد شاکرنژاد، سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان، شعرخوانی صابر خراسانی و مدیحه‌خوانی احمد واعظی برگزار می‌شود.

اجتماع دانشجویان در جمکران با سخنرانی پناهیان

حسین‌آبادی با اشاره به برنامه‌های پنجشنبه ۱۴ مهرماه سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح از ساعت ۷ صبح در صحن جامع امام مهدی (عج)، سخنرانی یکی از مراجع عظام تقلید در مسجد مقام، اجتماع طلاب بین‌الملل با سخنرانی حجج‌اسلام رفیعی و سید هاشم الحیدری از ساعت ۱۳ در شبستان کربلا، اجتماع دانشجویان با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان از ساعت ۱۴ در شبستان کربلا، اجتماع خانوادگی مادر و فرزند با سخنرانی حجت‌الاسلام تراشیون از ساعت ۱۶:۳۰ در شبستان کربلا، مراسم عهد جانان طلاب حوزه علمیه در شبستان کربلا، مراسم تجدید عهد اساتید دانشگاه‌ها در ساختمان ۳۱۳، برپایی محفل قرآنی با سخنرانی سید محسن میرباقری از ساعت ۱۸:۴۵ در صحن جامع امام مهدی (عج) و در نهایت مراسم قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و قرائت دعا مهدی منصوری از برنامه‌های پیش‌بینی شده در روز پنجشنبه است.

مهدی رسولی در جمکران زیارت جامعه می‌خواند

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: روز جمعه ۱۵ مهرماه مراسم قرائت کمیل دو ساعت مانده به نماز صبح با نوای حجت‌الاسلام میرزامحمدی برگزار می‌شود و سپس مراسم قرائت دعای ندبه بعد از نماز صبح با سخنرانی آیت‌الله میرباقری و قرائت دعای سیدرضا نریمانی برگزار می‌شود. مراسم بازی و همدلی به همت مرکز گل نرگس مسجد جمکران، مراسم پیوند فیروزه‌ای برای جاری شدن صیغه عقد زوج‌های جوان، قرائت زیارت آل یاسین با نوای حسن شالبافان و قرائت زیارت جامعه کبیره از ساعت ۱۸:۴۵ با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و قرائت دعا مهدی رسولی از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روز شنبه ۱۶ مهرماه همایش علمی با حضور جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و اجتماع دانش‌آموزی در شبستان کربلا با سخنرانی حجت‌الاسلام ضیاء از ساعت ۱۰ برگزار می‌شود.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین