عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۷۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
تصاویر|
سرداب رأس الشریف در حرم امام حسین علیه‌السلام تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است. البته هنوز بخشی از این سرداب به منظور اتصال به بزرگ‌ترین سرداب حرم حسینی مسدود خواهد بود.

عقیق: احداث سرداب رأس الشریف در حرم امام حسین علیه‌السلام از حدود چهار سال گذشته آغاز شد و بر اساس برنامه‌ریزی اولیه قرار بود سال گذشته تکمیل شود.

اما با شیوع کرونا چندین ماه ساخت این طرح متوقف شد و همین امر م‌جب شد تا تکمیل این سرداب به تعویق بیفتد. البته در اربعین سال گذشته و امسال هم بخشی از سرداب رأس الشریف برای افزایش فضای زیارتی حرم ارباب بازگشایی شد.

با این وجود، به دلیل اینکه هنوز احداث این سرداب تکمیل نشده بود، مجدد بسته و‌عملیات عمرانی به ویژه زیباسازی در این بخش ادامه پیدا کرد.

هم‌اکنون سرداب رأس الشریف به عنوان یکی از سرداب‌های حرم حسینی که قرار است به سرداب القبله و صحن حضرت زینب سلام‌تلله علیها متصل شود، تکمیل شده و مراحل پایانی را طی می‌کند؛ به طوری که تنها بخش زیباسازی و نما باقی مانده است و پس از تکمیل، سرداب رأس الشریف به روی زائران بازگشایی می‌شود. البته بخشی از این سرداب که قرار است به سرداب القبله متصل شود، همچنان مسدود خواهد بود.

در ادامه تصاویری از روند تکمیل سرداب رأس الشریف در حرم حسینی را مشاهده می‌‌کنید:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین