عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۳۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
با افزایش تعداد زائران حسینی قرار است سرداب باب القبله به حائر حسینی متصل شده و به عنوان یک مسیر جدید به منظور سهولت برای رسیدن به ضریح سیدالشهدا (ع) به روی زائران باز شود.

عقیق:عملیات عمرانی برای توسعه حرم امام حسین (ع) از سال ۱۳۹۴ با ساخت صحن حضرت زینب (س) صورت گرفت و در سال‌های اخیر نیز با توجه به افزایش تعداد زائران سیدالشهدا (ع)، فعالیت‌ها به منظور توسعه فضای داخلی حرم امام حسین (ع) انجام شد.

بر همین اساس، مقرر شد سرداب باب القبله به عنوان بزرگتزین سرداب حرم امام حسین (ع) احداث شود، به طوری که این سرداب به تمام سرداب‌های حرم حسینی اتصال یابد تا زائران به راحتی بتوانند به زیارت بپردازند.

اربعین امسال سرداب بخشی از سردا باب القبله حرم امام حسین (ع) با وجود اینکه هنوز تکمیل و به بهره‌برداری نرسیده بود، به روی زائران باز شد تا از این طریق تعداد زوار بیشتری امکان زیارت را داشته باشند.

اکنون با توجه به نزدیک بودن سرداب باب القبله حرم امام حسین (ع) به ضریح حضرت ارباب، قرار است ورودی جدیدی از سمت سرداب باب القبله به اطراف ضریح امام حسین (ع) باز شود تا زائران از این سمت به سوی ضریح هم هدایت شوند.

عملیات عمرانی مسیر جدید برای حرکت زائران امام حسین (ع) از سرداب باب القبله تا ضریح امام حسین (ع) طی روزهای اخیر آغاز شده و اکنون روند اتصال سرداب باب القبله به حائر حسینی به عنوان یک مسیر جدید برای زائران در حال انجام است.

به دلیل حساس بودن موقعیت و نزدیکی به ضریح حرم امام حسین (ع) و شهدای کربلا، این عملیات به همت مهندسان و کارگران به وسیله ابزارهای دستی صورت می‌گیرد.

با اتصال سرداب باب القبله به حائر حرم حسینی حرکت زائران به سمت ضریح حرم امام حسین (ع) سهولت بیشتری خواهد داشت و تعداد بیشتری زائر نیز می توانند از قسمت‌های مختلف به سمت ضریح حرکت کنند.

ورودی جدید از سرداب باب‌القبله تا سمت ضریح حرم امام حسین (ع) ۲۵ متر طول و ۷ متر عرض دارد و با پله برقی به حائر حسینی متصل می‌شود.

به گزارش فارس، سرداب باب القبله حرم امام حسین (ع) در مساحتی بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ کمتر مربع در حال تکمیل است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین