عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۸۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
فاز دوم اتصال سرداب‌های حرم سیدالشهدا (ع) به حائر حسینی آغاز شده است و تابستان سال آینده با تکمیل فضایی که در اختیار زائران قرار می‌گیرد، یک و نیم برابر فضای فعلی خواهد شد.

عقیق:سرداب القبله به عنوان بزرگ‌ترین سرداب حرم امام حسین (ع) به شمار می‌رود که تمام سرداب‌های حرم حسینی را به هم متصل می‌کند.

 

همچنین در احداث این سرداب، قرار است سرداب‌های حرم امام حسین (ع) به حائر حسینی نیز متصل شود که در فاز نخست دهلیزهایی از باب القبله و باب الزینبیه حرم مطهر امام حسین (ع) پیش‌بینی شده بود که هم‌اکنون این روند به اتمام رسیده است.

فاز دوم اتصال سرداب سیدالشهدا (ع) به حائر حسینی تابستان تکمیل می‌شود

در فاز دوم اتصال سرداب به حائر حسینی، دو دهلیز از جنوب صحن در نظر گرفته شده است تا از این طریق فضای اطراف ضریح برای تردد زائران حسینی و زیارت به ویژه در ایام شلوغ راحت‌تر صورت گیرد.

به گفته متولیان احداث سرداب حسینی، اتصال سرداب به حائر حسینی تا اواسط سال آینده به اتمام می‌رسد و با این روند فضایی که در اختیار زائران قرار می‌گیرد، یک و نیم برابر فضای فعلی خواهد بود.

به گزارش فارس، سرداب القبله با مساحتی بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ مترمربع و ظرفیت ۴ هزار زائر،  ۲ ورودی دارد که ورودی اول از سمت باب الزینبیه و دیگری از سمت باب الرجاء است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین