عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
سرداب القبله به عنوان بزرگترین سرداب حرم امام حسین (ع) و همچنین نزدیک‌ترین مکان به مضجع شریف سیدالشهدا (ع) در حال ساخت است.

عقیق:سرداب القبله به عنوان بزرگترین سرداب حرم امام حسین (ع) به شمار می‌‌رود که روند احداث آن از سال گذشته آغاز شد.

این مکان نزدیک‌ترین سرداب به مضجع شریف امام حسین (ع) است که سایر سرداب‌های حرم سیدالشهدا (ع) را به هم متصل می‌کند. با توجه به نزدیک بودن بخشی از سرداب القبله به مضجع شریف امام حسین (ع)، برخی از عملیات عمرانی برای تکمیل این سرداب به وسیله ابزار دستی صورت می‌‌گیرد.

همچنین پس از تکمیل سرداب القبله حرم امام حسین (ع)، ضریحی در این سرداب نصب می‌شود که نزدیک‌ترین مکان تا مزار سیدالشهدا (ع) است و زائران می‌توانند در این مکان نیز به زیارت بپردازند.

آستان قدس حسینی در روند احداث این صحن، خاک‌های موجود را به عنوان تربت در بخش تربت حرم امام حسین (ع) ذخیره می‌کند و به عنوان هدایا و نذورات به زائران اهدا خواهد کرد. این تربت به عنوان اصلی‌ترین تربت به شمار می‌رود که درمان دردها است. در همین باره امام صادق (ع) فرمودند: «به درستى که نزد سر حسین (ع) تربت سرخى است که شفاى هر دردى غیر از مرگ است».

همچنین متبرک کردن بدن و صورت با تربت امام حسین (ع) برکات بسیاری دارد؛ به طوری که امام صادق (ع) فرمودند: «خداوند متعال تربت جدم حسین (ع) را شفاى هر درد، و ایمنى از هر خوفى قرار داده است؛ پس هرگاه یکى از شما خواست از آن خاک تناول کند، ببوسد و آن را به چشم گذارد و بر سایر اعضاى بدنش تماس دهد».

در ادامه تصاویری از نزدیک‌ترین مکان به مضجع شریف امام حسین (ع) را مشاهده می‌کنید؛

 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین