عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
آیت‌الله بهجت(ره) می فرمود: تمام شیعیان به منزله اولاد حضرت فاطمه (س) هستند، ولی خدا می‌داند که چه کارهایی می‌کنیم که شاید سبب شود آن حضرت از ما و کار ما ناراضی شود!

عقیق: بهترن راه برای شناخت بهتر رمزهای شهادت حضرت زهرا(س) آن است که به منابع معتبر تاریخی و یا سخنان و آموزه‌های علمای بزرگ دین مراجعه کنیم. زیرا این‌ها منابع قابل اعتمادی هستند که نکات مهمی درباره سبک زندگی و نحوه شهادت حضرت صدیقه کبری(س) را به ما آموزش می‌دهند.

 با مرور بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت رحمه‌الله علیه، به بررسی نکاتی درباره شهادت و زندگی بانوی بزرگ اسلام پرداختیم.

تفکر در اقدامات حضرت زهراء سلام‌الله‌علیها

کارهایی که حضرت زهرا علیهاالسلام سفارش نموده و یا دستور داده انجام شود نیز عجیب است، از جمله وصیت آن حضرت به اینکه علی علیه‌السلام او را از روی پیراهن غسل بدهد، و شبانه دفن کند، و افراد مشخص در تشییع جنازه او حاضر نشوند، و نیز دستور ساختن تابوت تا به هیچ‌وجه بدنش معلوم نشود، و نیز درست‌کردن تسبیح 34 دانهای، یا 100 دانه‌ای، تا در حال اشتغال به کارهای خانه، به راحتی ذکر بگوید.

رازی که در وجود حضرت زهرا(س) نهادینه شده

سؤال: «السرّ المستودع فیها؛ و آن رازی که در وجود او به ودیعه نهادی» یعنی چه؟

جواب: شاید سرّ، همین قیام ولدش باشد که به امانت گذاشته‌اند تا به وقت معین ظهور بکند. خدا می‌داند چه مصائبی می‌رسد. صُبَّتْ عَلَيَّ مَصَائِبُ لَوْ أَنَّهَا / صُبَّتْ عَلَى الْأَيَّامِ صِرْنَ لَيَالِيَاً (بر من مصائبى فرود آمد که اگر آنها / بر روزها آمده بود، شب مى‏‌شدند.)

تمام شیعیان اولاد حضرت فاطمه علیها‌السلام هستند

تمام شیعیان به منزله اولاد فاطمه علیهاالسلام هستند، ولی خدا می‌داند که چه کارهایی می‌کنیم که شاید سبب شود آن حضرت از ما و کار ما ناراضی شود!

فضیلت حضرت علی(ع) و فاطمه(س) به‌نقل از عایشه

عامه (اهل سنت) از عایشه نقل می‌کنند که از پیغمبر صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلم شنیدم که فرمود: «أَحَبُّ الرِجّالِ إِلَیّ عَلِی وَ مِنَ النِّسَاءِ فاطِمَةُ؛ محبوب‌ترین مردان در نزد من، علی علیه‌السلام و از زنان فاطمه علیهاالسلام می‌باشد.»

و نیز از او نقل می‌کنند که درباره حضرت فاطمه علیهاالسلام گفته: «کأَنَّ مِشْیتَها مِشْیةُ أَبیها؛ راه‌رفتن او درست مانند راه‌رفتن پدرش بود.»

چگونه التزام به حضرت زهرا(س) بلاها را رفع می‌کند؟

شخصی می‌گفت در خواب به من گفتند به مردم بگو: برای رفع گرفتاری‌ها و نگرانی‌ها به زیارت حضرت زهرا علیهاالسلام ملتزم شوند.

بنده تعبیر این خواب را نفهمیدم، مگر اینکه گفته شود: حضرت زهرا علیهاالسلام برای مردمِ همین امروز کشته شده است.

بنابراین، از کسی که آن روز [روزی که بر حضرت زهرا علیهاالسلام ظلم و ستم روا داشتند.] را نمی‌خواست و بدان راضی نبود، رفع بلا می‌شود؛ زیرا زیارت آن حضرت کاشف است از تولی و اینکه در آن روز نبوده است تا تولای خودش را اظهار کند، امروز به همان اعتقاد به توسل و دعا و زیارت مشغول است؛ لذا از مشمولیت بلا خارج خواهد شد.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین