عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
بر اساس رتبه بندی QS رتبه این دانشگاه در سال 2021 در جایگاه 83 جهانی بوده است. به همین دلیل است که مدرک دانشگاه سوربن فرانسه در همه جای دنیا اعتبار دارد. اگر به فکر اپلای دانشگاه سوربن افتاده اید، لازم به ذکر است که شما می توانید در چهار دانشکده زیر به دنبال رشته مورد علاقه خود باشید:

عقیق:دانشگاه سوربن فرانسه، یکی از بهترین دانشگاه های دنیا است که شهرت جهانی دارد. این دانشگاه معتبر، یکی از مراکز آموزشی در رشته های هنری، علمی و فرهنگی است. این دانشگاه قدمت 8 قرنی داشته و از پیشینه قوی در زمینه علوم تحقیقاتی دارد. این دانشگاه، طیف گسترده ای از رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی، هنر و رشته های پزشکی را ارائه می دهد. اگر به دنبال فضایی عالی برای تحقیقات و آزمایش هستید، به اپلای دانشگاه سوربن فرانسه بیندیشید. بورسیه تحصیلی دانشگاه سوربن نیز شرایط خاصی دارد که می توانید با مطالعه این شرایط در سایت اصلی دانشگاه از آن آگاه شوید.

با شرایط اپلای دانشگاه سوربن فرانسه بیشتر آشنا شوید

رتبه دانشگاه سوربن فرانسه چقدر است؟

بر اساس رتبه بندی QS رتبه این دانشگاه در سال 2021 در جایگاه 83 جهانی بوده است. به همین دلیل است که مدرک دانشگاه سوربن فرانسه در همه جای دنیا اعتبار دارد. اگر به فکر اپلای دانشگاه سوربن افتاده اید، لازم به ذکر است که شما می توانید در چهار دانشکده زیر به دنبال رشته مورد علاقه خود باشید:

دانشکده هنر؛ زبان، علوم انسانی و اجتماعی سوربن

در دانشکده هنر دانشگاه سوربن شما می توانید در رشته های هنری متعددی تحصیل نمایید. تمامی مقاطع تحصیلی از لیسانس تا دکتری در این دانشگاه وجود دارد. رشته های زبان، علوم اجتماعی و علوم انسانی نیز دارای آموزش مستمر اند. دانشکده علوم اطلاعات این دانشکده جز دانشکده های آموزش عالی شناخته می شود.

با شرایط اپلای دانشگاه سوربن فرانسه بیشتر آشنا شوید

دانشکده پزشکی و بهداشت سوربن فرانسه

در دانشکده پزشکی دانشگاه سوربن مدارک دیپلم مطالعات تخصصی (DES)، دیپلم مطالعات تخصصی تکمیلی (DESC)، دیپلم دانشگاه (DU) و بین دیپلم دانشگاه (DIU) به تحصیل کردگان این رشته اعطا می شود. این دانشگاه دارای مدرسه مامایی، دوره های پیراپزشکی، ارتوپتیک، گفتار درمانی، روان تحرک و سایر رشته های مرتبط با پزشکی است.

مدرک چند رشته ای

اگر شما توانایی خواند دو یا چند رشته با یکدیگر را دارید، در دانشگاه سوربن فرانسه می توانید مهارت و هوش خود را به مدرک معتبر تبدیل کنید. البته باید در نظر داشته باشید که تمامی رشته های به زبان فرانسه تدریس می شوند.

دانشکده علوم مهندسی

چنانچه قصد ادامه تحصیل در رشته های ریاضی، علوم زمین، زیست شناسی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، مکانیک، علوم کامپیوتر و الکترونیک را دارید، شما می توانید در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری در این دانشگاه تحصیل کنید. اغلب کسانی که در سطح دکتری هستند به دنبال بورسیه دانشگاه سوربن اند. البته گرفتن بورسیه برای این مقطع بسیار آسان تر از مقاطع پایین تر است.

اگر به دنبال شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه سوربن هستید، پیشنهاد می کنیم با مشاورین و متخصصین اپلای در این زمینه مشورت کنید.

با شرایط اپلای دانشگاه سوربن فرانسه بیشتر آشنا شوید

برای اخذ پذیرش از دانشگاه سوربن فرانسه چه شرایطی لازم است؟

برای ورود به دانشگاه سوربن در مقطع کارشناسی، نیازی به کنکور نیست؛ اما شما برای وارد شدن به هر رشته ای در این دانشگاه به مدرک زبان فرانسه نیاز دارید. در رشته پزشکی حداقل مدرک B1 بوده و برای سایر رشته ها C1 لازم است. سایر شرایط اپلای دانشگاه سوربن و گرفتن بورسیه را بهتر است از سایت این دانشگاه و یا از طریق مشاورین سر اپلای پیگیری نمایید. نکته قابل توجه در مورد پذیرش در این دانشگاه این است که شرایط پذیرش این دانشگاه برای اروپاییان و سایر کشورهای جهان متفاوت است. تمامی درخواست ها توسط آژانس ملی که کامپوس فرانسه نام دارد کنترل می شود. این کنترل برای ارتقا سیستم آموزش عالی فرانسه صورت می گیرد. بنابراین شما باید روش این کامپیوس را دنبال کرده و رعایت نمایید. روش ذکر شده به صورت رایگان، در ارائه درخواست پذیرش تا کسب ویزا یاریتان خواهد کرد. اگر برای اپلای دانشگاه سوربن هنوز در زبان فرانسه به سطح مطلوب نرسیده اید، می توانید با شرکت در کالج زبان، ابتدا زبان خود را تقویت کنید.

شرایط اخذ بورسیه از دانشگاه سوربن فرانسه

بورسیه به این معنی است که شما برای تحصیل از کمک مالی دانشگاه بهره مند خواهید شد. این کمک های مالی می توانند به سه شکل باشند:

  1. بورسیه تحصیلی موقت
  2. بورسیه کامل و معافیت از پرداخت هزینه های تحصیلی، بازپرداخت استثنایی هزینه بورسیه
  3. بازپرداخت هزینه ثبت نام به دانشجویانی که در هنگام ثبت نام هزینه اداری پرداخت کرده اند.

دانشگاه سوربن فرانسه دانشگاهی دولتی است که برای برگزاری دوره های آموزشی هزینه ای دریافت نمی کند اما شما برای زندگی روزمره نیاز به برآورد هزینه های خود دارید. در این خصوص لازم است بدانید که بسیاری از سازمان ها و نهادها به دانشجویان برای گذراندن زندگی کمک مالی می کنند.

جمع بندی

اپلای در دانشگاه سوربن فرانسه نیازمند این است که شما دارای مدرک زبان فرانسه باشید. اگر قصد ادامه تحصیل در زمینه پزشکی را ندارید سطح زبان C1 برای شما کفایت می کند؛ اما اگر قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارید، باید مدرک B1 در زبان فرانسه را داشته باشید. در دانشکده هنر، زبان و علوم انسانی دانشگاه سوربن رشته هایی مانند باستان شناسی، تاریخچه هنر، حقوق، تاریخ، ادبیات، موسیقی و زبان های خارجی ارائه می شوند اما این تنها دانشکده این دانشگاه نبوده و سه دانشکده دیگر برای علوم مهندسی، پزشکی و چند رشته ای وجود دارد. منظور از چند رشته ای این است که شما می توانید به طور همزمان در دو رشته متفاوت درس بخوانید. بورسیه دانشگاه سوربن فرانسه شرایط خاصی دارد که برای آگاهی بیشتر در این مورد، پیشنهاد می کنیم از مشاورین سر اپلای راهنمایی بخواهید. برای این منظور، می توانید به سایت sirapply.com مراجعه نموده و با تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

با شرایط اپلای دانشگاه سوربن فرانسه بیشتر آشنا شوید


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین