عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۹۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
معرفی کتاب:
کتاب «خاطرات یک فرشته»، نوشته حمزه شریفی دوست در ایام میلاد بابرکت امام علی بن موسی الرضا (ع) و همزمان با ایام زیارتی خاصه امام هشتم به بازار نشر رسید.

عقیق:کتاب «خاطرات یک فرشته»، نوشته حمزه شریفی دوست در ایام میلاد بابرکت امام علی بن موسی الرضا (ع) و همزمان با ایام زیارتی خاصه امام هشتم به بازار نشر رسید.

کتاب حاضر توسط دفتر نشر معارف در ۱۲۰ صفحه خشتی به چاپ رسیده است. داستان زندگی ملک و فرشته‌ای که مامور خدمت و حفاظت از امام رضا (ع) است و از این رهگذر وقایع و زندگانی امام را شاهد است.

این اثر به سبک رمان و داستان به شرح زندگانی امام رضا (ع) پرداخته است. کتاب مذکور ضمن توجه به معیارهای داستانی از جمله گره و تعلیق و تضاد و غیره، توانسته با پیرنگ مناسبی، خواننده را با سبک معنوی زندگی امام رضا (ع) آشنا سازد و رضایت خواننده را بدست آورد.در عین حال زبان و لحن داستان به  شیوه ای ساده و سلیس و روان نگارش یافته است.

تمامی رویدادهای زندگی امام رضا (ع) در این کتاب انعکاس پیدا کرده، به گونه‌ای که می‌توان گفت یک دوره از زندگانی امام در این کتاب آمده است. در ادامه بخش‌هایی از کتاب را می‌خوانیم:

دوره زندگی من با تولد یک نوزاد آغاز می شد وکار من ، مراقبت لحظه به لحظه از این کودک ویاری رساندن به او در لحظات دشوار بود. این نوزاد هشتمین وصی از نسل آخرین برگزیده الهی برزمین ویکی از اوتاد بود که بنابر اخبار آسمانی می‌بایست نام ایران و ایرانی با نامش پیوند بخورد و به قیام موعود آخر الزمان منتهی شود.

نزدیک دامغان به کوهی رسیدیم که روستایی در دامنه آن قرار داشت. جلود دستور توقف داد. رئوف از اسب پیاده شد، از کاروان فاصله گرفت و به سمت دامنه کوه رفت.به ناگاه حیوانی از بالای تپه نمایان شد و با شتاب به طرف کاروان آمد . آن حیوان تیزرو ،بچه آهویی بود که به رئوف پناه آورده بود. رئوف همین که پوزه ی آهو را بر کفش خود حس کرد ، خم شد و دست بر سر اهو کشید...
 
ازنکات حائز اهمیت در این کتاب این است که برای ارائه مطالب در این کتاب از منابع معتبر روایی و تاریخی استفاده شده است.پیش از این نیز کتاب خاطرات یک فرشته مربوط به حضرت زهرا (س) نیز از این نویسنده منتشر شده بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین