عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
مهمانی افطار ستایشگران اهل بیت (ع) باحضور رئیس و معاونین سازمان تبلیغات اسلامی، شاعران آیینی و مداحان برجسته کشور در یادمان شهدای هفتم تیر برگزارشد.

عقیق:حجت‌الاسلام ناصر میرمحمدیان معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در ضیافت افطار ستایشگران اهل بیت علیهم السلام که ۲۴ رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری در یادمان شهدای هفتم تیر«سرچشمه» برگزارشد، اظهار کرد: وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی خادمی خادمان اهل بیت علیهم السلام است.

وی ضمن تشکر از مداحان و شعرای آیینی برجسته کشور برای حضور در این مراسم افزود: فرصت رمضان برای گردآمدن وحضور در این مکان مقدس بسیار با اهمیت است و امیدواریم در چنین مجالسی بهتر به مسائل مربوط به حوزه مداحی بپردازیم.

 

 

حجت‌الاسلام میر محمدیان با اشاره به اینکه مداحان و شاعران آیینی در جامعه نقش بسیار مهمی دارند تصریح کرد: امروز وظیفه جامعه مداحی سنگین‌تر شده‌است و با توجه به تأثیر گذاری و رسالت مهم مداحان در جامعه؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای بحث خانواده را به‌عنوان وظیفه به جامعه مداحی تذکر داده‌اند و این نشان از جایگاه مهم مداحان در جامعه دارد.


سعید حدادیان در این مراسم به تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر اشاره و عنوان کرد: حضرت آقا در دوران تبعید در ایرانشهر مانند یک فرمانده بودند. و اهل تسنن منطقه هم جذب شخصیت حضرت آقا شده بودند و در آن زمان با نظر آیت‌الله خامنه‌ای و برای اتحاد بیشتر بین شیعه و سنی قبل از انقلاب و برای اولین بار زمانی به‌عنوان هفته وحدت مشخص و مقرر شدکه شیعه و اهل تسنن منطقه در این هفته در مساجد یکدیگر نماز بخوانند و اولین نماز جماعت مشترک در ایرانشهر به امامت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد.

 

 

وی افزود: در هفته وحدت سیل در ایرانشهر رخداد آیت ‌خامنه‌ای با تجربه خود در این موضوع ورود کردند و از احمد قدیریان در خواست کمک و قضایا را به بهترین نحو مدیریت کردند. امروزه کسانیکه در سیل کمک کردند به سیره حضرت آقا عمل کردند. جزئیات این قضایا در کتاب « خون دلی که لعل شد» آمده است و توصیه می‌کنم این کتاب را مطالعه کنید.
حدادیان گفت: در قضیه داعش کسانیکه فقط در طرفداری ازاهل بیت علیهم السلام فقط مدعی بودند هیچ حرکتی نکردند و این جوانان مؤمن، انقلابی و ولایتی بودند که داعش را سرنگون کردند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی بسیار کوتاه خطاب به مداحان و شاعران آیینی کشور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی شما هستید و ما خادم شماییم.

 

 

غلامرضا سازگار شاعر ۶ جلد کتاب «نخل میثم» و کتب شعر مرات ولایت و مداح پیشکسوت ضمن تأکید برحضور در مراسم روز قدس از سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری این مراسم تشکر کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم احمد واعظی به مدیحه سرایی پرداخت و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی هدیه‌ای به رسم یاد بود به غلامرضا سازگار تقدیم کرد.

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین