عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹
روزانه از ساعت ۳ بعدازظهر تا اذان مغرب حدود ۱۰ خانواده سرکشی و سبد غذایی اهدا می گردند...
عقیق:حجت الاسلام علی محمد لروند در گفتگویی در کرمانشاه، از  خدمت رسانی به خانواده های محروم و بی بضاعت در شهرستان کنگاور خبر داد و،گفت: به همت دفتر امام جمعه، مومنین و خیّرین گرد هم آمده تا در قالب تهیه بسته های معیشتی و سفر به روستاهای محروم و مناطق مستضعف نشین حاشیه شهر،یاری رسان خانواده های آبرومند باشند.

امام جمعه کنگاور با اشاره به کلام گهربارامیرالمومنین(ع) که مى‌‏فرماید: «اى کُمیل به خانواده‌‏ات دستور ده در تحصیل مکارم اخلاق بکوشند و حتى در تاریکی‌هاى شب به برآوردن حاجات مردم و رفع گرفتارى‌‏هاى آن‌ها بپردازند...، افزود: انسان مسلمان باید همانگونه که بدنبال تامین مایحتاج خانواده بوده، از وضعیت معیشتی سایر برادران دینی غافل نشود.

وی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری را نصب العین خویش قرار دهیم که فرمودند: محرومان کشور، کسانى هستند که على‌رغم حق برابرشان با دیگر اعضاى این خانواده، به آنها در طول سالیان دراز ظلم شده است، ادامه داد: تبعیض و ناعدالتی که میراث رژیم گذشته بوده و هم اکنون بعلت بی تدبیری برخی مسئولین بی درد بیشتر شده است.

حجت الاسلام علی محمد لروند با اشاره به حدیث شریف پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند: «مردم به منزله عیال خداوند مى‌‏باشند، دوست داشتنى‏‌ترینِ خلق پیش خدا کسى است که به مردم نفع برساند یا خانواده‏‌اى را خوشحال کند...، اظهار کرد: دستورات قرآنی و روایات اسلامی حاکی از آنست که کسانی که توان کمک و دستگیری از فقرا را دارند، پیشقدم شده و آبروی خانواده ای را نجات دهند.

امام جمعه کنگاور با اشاره به فلسفه « احیای سنت خدمت رسانی به محرومین» در شهر و روستا، گفت: با همت جمعی از مومنین و خیّرین در صدد رفع مایحتاج ضروری معیشت محرومین و نیازمندان هستیم.

حجت الاسلام لروند با بیان حدیثی از امام رضا(ع) که می فرماید:«خداوند در روی زمین بندگانی دارد که سعی می‌کنند نیازهای مردم را برآورده سازند، این گروه از افراد، روز قیامت در امان‌اند و کسی‌که مؤمنی را شاد سازد، خداوند در روز قیامت قلب او را شاد می‌سازد.،گفت: مومنین کنگاوری اهل خیر بوده و با درک موقعیت نیازمندان، ما را در ادامه این مسیر حمایت می کنند.

وی در ادامه با اشاره تهیّه جهیزیه برای ۸  نوعروس کنگاوری توسط دفتر امام جمعه و همکاری موسسه آبشار عاطفه ها در روز میلاد حضرت زهرا(س)،گفت: کمک به امر مقدس ازدواج جوانان، موجب نزول برکات الهی خواهد بود.

امام جمعه کنگاور با بیان اینکه روزانه از ساعت 3 بعدازظهر تا اذان مغرب حدود 10 خانواده سرکشی و سبد غذایی اهدا می گردد، افزود: در 40 روز گذشته 35 میلیون تومان توسط دفتر امام جمعه به محرومین کمک شده که مدیر کل کمیته امداد استان 10 میلیون و مابقی خیرین پرداخت نموده اند.

وی با اشاره به اینکه 800  خانوار ماهیانه کمک می شوند و با 8 نانوایی قرارداد داریم، ابراز داشت: در 8 محله شهر طبق قرار قبلی با صاحبان خبازی ها فیش نان را به محرومین داده و روزانه سهمیه خود را دریافت می کنند.

حجت الاسلام علی محمد لروند آماده سازی کمک های مردمی را در دفتر امام جمعه انجام داده و سپس به دست نیازمندان می رسانیم، گفت: در آستانه سال نو باید هرآنچه در توان داریم برای شادی و نشاط در خانواده های نیازمند بکار گیریم.

وی در پایان با ابراز تاسف از اینکه در سرکشی هایی که از محلّات فقیر نشین شهر و روستا داشته ام، بی تدبیری برخی مسئولین را از نزدیک لمس کرده ام، افزود: خانواده های آبرومند و صاحبان اصلی انقلاب با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و به سختی روزگار می گذرانند.









منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین