عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
امام جمعه موقت آبادان:
حجت الاسلام نجیبی، با اشاره به اینکه مسجد محل نشر فرهنگ اسلامی است، گفت: مساجد امروز نیز همچون دوران صدر اسلام باید محور توسعه ارزش ها باشد.
عقیق: سومین جشنواره قرآن و عترت کانون های فرهنگی هنری مساجد، با حضور مردم و مسئولین شهرستان آبادان و منطقه آزاد اروند، در محل مسجدالنبی (ص) اروندکنار با همکاری مجمع قرآنی مجبان ابا صالح المهدی (عج) مسجد النبی اروندکنار و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند خاتمه یافت.

 

«حجت الاسلام علی نجیبی»، در این مراسم اختتامیه این جشنواره با اشاره به اینکه مسجد محل نشر فرهنگ اسلامی است، اظهار کرد: در صدر اسلام مسجد محور توسعه بوده و باید امروز نیز مساجد محور توسعه ارزش ها باشد.

 

وی افزود: یکی از راهکارهای مهم در بهره‌مندی از فرهنگ قرآن انس با قرآن مجید است که در کنار توجه به زییاخوانی قرآن کریم در آیات آن نیز باید تدبر کنیم و راه راست و صحیح زندگی کردن را از آن بیاموزیم.

 

امام جمعه موقت آبادان، بیان کرد: انس با قرآن کریم موجب نشاط و شادابی انسان، هم در زندگی روزمره‌ و هم موجب پاداش اخروی خواهد شد.

 

وی به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی علیه ملت و اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: رهبری به درستی راه برون برفت از مشکلات را بیان کرده و با بهره گیری از مفاهیم قرآنی و اهل بیت می توان تمام مشکلات را پشت سرگذاشت.

 

مدیر حوزه علیمه آبادان، به زندگینامه و چگونگی شهادت چند شهید هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: شهدا با خون خود درس ایثار و از خود گذشتگی را برای جوانان به ارمغان گذاشتند.

 

«حمید بحرینی»، نیز در گفت و گویی در آبادان، به فعالیت 60 کانون فرهنگی، هنری مساجد در شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان پایگاه های منسجم و دائمی فرهنگی و هنری، مد نظر هستند که رشد و تکامل این کانون ها در رشد و تکامل فرهنگی و هنری منطقه تاثیر مستقیم دارد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند، افزود: در سومین دوره از مسابقات قرآن و عترت کانون های فرهنگی، هنری مساجد منطقه آزاد اروند 388 نفر از اعضای کانون های مساجد آبادان، اروندکنار، منیوحی، چوئبده در رشته قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، احکام، مداحی به رقابت معنوی پرداختند.

 

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابفات در رشته قرائت 50 نفر، در رشته حفظ 67 نفر، در رشته ترتیل 42 نفر رشته، در بخش اذان 75 نفر، در رشته احکام 90 نفر در و در بخش مداحی 64 نفر شرکت کردند.

 

لازم به ذکر است، این جشنواره به مدت 2 روز و در روزهای (9 و 10 اسفند) در مسجدالنبی (ص) اروندکنار برگزار شد و با معرفی نفرات برتر در رشته های قرائت، حفظ، ترتیل، احکام، اذان و مداحی به کار خود پایان داد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین