عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه
حاج سید مهدی میرداماد در گفت و گو با عقیق:

نباید سلامت هیئتی ها به خطر بیافتد/ این بار نوبت ماست که پای مستمع بمانیم/ از فضای مجازی می شود بهترین استفاده را کرد

همیشه در جلسات و هیئت ها این ما مداحان بودیم که از مستمعین توقع همراهی و جواب دادن و غیره داشتیم ، حالا در چنین شرایطی وقتی سلامت آنها در معرض خطر قرار گرفته است نوبت ماست که پای مستمع بمانیم و از طریق همین فضای مجازی ما به خانه های آنها برویم.
حاج ولی الله کلامی زنجانی در گفت و گو با عقیق :

مردم گرفتار و معترضند / شایعه کردند مردم زنجان برای حمایت از دولت بیرون آمده اند / گفتند کلامی را زده اند!

پس از ماجرای گرانی ناگهانی بنزین و آغاز موج اعتراضات در کشور و سوءاستفاده آشوبگران از این اعتراضات ، مردم زنجان در یک راهپیمایی بزرگ ضمن اعلام اعتراض خود به عملکرد دولت ، مرزبندی خود را باصف آشوبگران اعلام کردند . حاج ولی الله کلامی از شعرای انقلابی و پیشکسوت زنجان از جمله افرادی بود که در این اجتماع با خواندن اشعار حماسی اعلام کرد صف ما از صف اشرار جداست.
گفت و گوی عقیق با کربلایی حسین رستمی مداح هیئت الشهداء اندیشه

حکایت حسینیه ای که در آتش سوخت / با شکوه تر از قبل می سازیم

مگر می شود مردمی که از هزینه های زندگی شان می گذرند و خودشان پول تجهیز حسینیه ها را تامین می کنند در هنگام اعتراض به حسینیه آسیب بزنند . این عده کاملا با برنامه و آموزش دیده توانستند ظرف چند دقیقه با مواد آتش زا حسینیه را آتش بزنند . حتی عده ای از معترضین وقتی متوجه حمله این افراد به حسینیه شدند تلاش کردند مانع آن ها شوند اما دیگر کار از کار گذشته بود.
حرف های شنیدنی حاج مهدی مختاری در گفت و گو با عقیق :

با عبدالمالک ریگی هم مدرسه بودم / سید ذاکر مقلد رهبر انقلاب بود

گفت وگو با حاج مهدی مختاری از آن مصاحبه هایی بود که هر چه جلوتر می رفت جذاب تر و ریتمش تند تر می شد. علتش هم بی حاشیه بودن و ساکت بودن اوست. در تمامی سال های مداحی اش کمتر تن به گفت و گویی اینچنینی داده است. گفت و گو از سابقه مداحی اش ، اساتیدش و نوحه های ماندگاری که خوانده آغاز شد و به رفاقتش با مرحوم سید جواد ذاکر کشیده شد.
دکتر محمدرضا سنگری در گفت و گوی تصویری با عقیق :

کتاب ماه در آب را داخل کفن مادرم گذاشتم / امروز سطح اشعار ، نوحه ها و نحوه عزاداری رشد کرده است

در حاشیه هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در یزد با دکتر محمدرضا سنگری استاد دانشگاه و عاشورا پژوه پیرامون پیشینیه عزاداری عاشورا و وضعیت امروز شعر آیینی گفت و گو کردیم . فیلم کامل این مصاحبه را ببینید:
حاج شهروز حبیبی در گفت و گوی تصویری با عقیق :

هنوز نمی توانم از کلمه مرحوم برای محمد باقر منصوری استفاده کنم /قدر سلیم ناشناخته ماند

چهل روز از درگذشت ناگهانی حاج محمد باقر منصوری گذشت . مداح آذری زبانی که در شب شهادت امام جواد(ع) هنگام عزیمت به مجلس روضه به دیدار اربابش شتافت. چند روز پس از این اتفاق حاج شهروز حبیبی مداح و ذاکر اردبیلی مهمان ما در عقیق بود . با او درباره رفاقت سی ساله اش با مرحوم حاج محمد باقر منصوری، پیشینه مداحی اش و شاگردی اش نزد مرحوم حاج سلیم موذن زاده اردبیلی گفت و گو کرده ایم .
گفت و گو با حاج مهدی سماواتی درباره شهید سرافراز حاج ابراهیم هادی:

به حق سرباز جهاد اکبر بود / ابراهیم وار به آتش زد

در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) یادبودی است که خیلی‌ها با دیدن عکس صاحب آن و عنوان «شهید گمنام» که روی سنگ مزار نوشته شده، می‌روند و زائر شهید مفقودالاثر «ابراهیم هادی» می‌شوند؛ ذاکر اهل بیت حاج مهدی سماواتی از دوستان و هم محلی های این شهید در گفت و گویی تصویری به ذکر خاطراتی از این اسطوره اخلاق و حماسه پرداخته است:
گفت وگوی عقیق با مرحوم حاج حسین خلج:

مادرم آرزو داشت تا لحظه آخر از امام حسین(ع) دم بزنم

در قديم كه چند روز بازار تعطيل مي‌شد براي روضه‌خواني و ارسال كمك‌هاي مردمي به جبهه مي‌رفتم، اما بيشتر در هيأت‌هاي قنات آبادي‌ها، صاحب‌الزماني‌ها و پير عطا روضه‌خواني مي‌كردم و پاتوق امروز روضه‌خواني‌ام هم در هيأت‌هاي اصحاب‌القائم، انصارالقائم و صاحب‌الزماني‌هاست.»
گفت و گوی عقیق با حمید عسکری مداح روشندل کرمانی

نوحه به خط بریل

با این که سن و سالی ندارد اما بیست سالی می شود که افتخار ذاکری اهل بیت(ع) را دارد . از همان بدو تولد چشم ظاهر را با چشم دل تاق زد و هنوز هم از این معامله بزرگ راضی است. لیسانس الهیات دارد و مدتی است کلاس هایی را برای تربیت علاقه مندان به مداحی اهل بیت اداره می کند. حمید عسکری مداح روشندل کرمانی ساعتی را میهمان ما در عقیق بود که حاصل گپ و گفت ما را در ادامه می بینید.
تازه ها
پربازدید ها
پرطرفدارترین عناوین