عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
2 صفحه
گفت و گوی عقیق با حاج محمدرضا بذری درباره حال و هوای مداحی اش در حضور رهبر انقلاب

آقا شعرم را اصلاح کردند / هم هیئت سکولار ضرر دارد هم هیئت جناحی و سیاست زده

بعد از مطلع شدن از موضوع حال استرس و اضطراب سنگینی داشتم . از طرفی مداحی در محضر حضرت آقا و از طرفی حضور اساتید و پیر غلامان عرصه ستایشگری واقعا اجرا را در ذهنم سخت جلوه می داد.
سعید بیابانکی در گفت و گو با عقیق

برای شعر گفتن به حافظ نگاه می کنم نه فلان مداح / شاعران آیینی اساساً کم مطالعه اند + فیلم

بخش عمده ای از این که شعر آئینی و مذهبی ما، قد و قواره اش آن چنان برافراشته نیست، از سهل انگاری ناشی می-شود. یعنی شاعر در مجلسی که دوهزار نفر نشسته اند آن جا، شعری می خواند و همه گریه می کنند و فکر می کند شعر بسیار خوبی سروده... در حالی که این آفت، اصلاً از اینجا شروع می شود. شب عاشورا، شما اگر بگویی «حسین...» همه گریه می کنند. اصلا نیازی به شعرخواندن نیست.
در گفت و گوی عقیق با حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب مطرح شد

حکایت یک روضه خانگی سیصد ساله

حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب(سخنران و کارشناس مذهبی) از نحوه ی برگزاری روضه خانگی و روضه ی خانگی شان با قدمتی بیش از سیصد سال برای مان توضیح می دهد. نخستین آئین تجلیل از بانیان روضه های خانگی به همت شهرداری منطقه 12 و مشارکت عقیق برگزار می شود.
حاج حمید منتظر در گفت و گو با عقیق

نوکران واقعی عشقشان را مفت نمیفروشند /عشق به اهل بیت چشمه ای است که هر روز جوشانتر می شود

بعضی ها می گویند مداحی هنر است که من می گویم نه هنر است و نه شغل، بلکه فقط عشق است و باید عاشق این کار باشی. اگر بخواهی از جنبه شغل و کسب و کار به آن نگاه کنی، فردای قیامت می گویند شما آنجا حساب و کتابت را انجام دادی، دیگراینور چیزی نداری! بنابراین آدم باید عاشق این کار باشد؛
گفت و گو با طراح و سازنده دکور زیبای هیئت یافاطمة الزهرا (س) بابل

ضریحی را که ندیده ام ساختم / کار برای امام حسین(ع) نیمه تمام نمی ماند

زیباترین قسمت کار هم ، آخر شب ها بود که بچه ها دور هم جمع می شدند و با حضور نوکرهای ارباب مثل حاج رضابذری و کربلائی جبار بذری و ... پای این طرح ضریح روضه ارباب می خواندند و گریه می کردند. عشق به امام حسین(ع) و انرژی مثبتی که از روضه خوانی ها میگرفتیم باعث شد بتوانیم کار را شبانه روزی با کمترین استراحت انجام دهیم.
سخنان شنیدنی حاج سعید حدادیان در گفت و گوی تصویری با عقیق :

آقا به حاج منصور گفتند چرا روضه کم خواندی؟ / تا وقتی مردم اهل روضه اند دشمن حریفشان نمی شود

در سحر روز تاسوعا ، ساعاتی قبل از مراسم عزاداری ، پای صحبت های حاج سعید حدادیان نشستیم تا کمی از حال و احوال مداحان در این روزها بگوید. بخش هایی از صحبت های حاج سعید به مرور گذشته ها و جلسات مطرح تهران در دهه شصت و هفتاد نیز کشیده شد.
حاج مهدی آصفی پیرغلام آستان اهل بیت(ع) در گفت و گو با عقیق :

از سیدالشهدا(ع) فقط عاقبت به خیری می خواهم / انتخاب شدن برای نوکری یک موهبت الهی است

وارد شدم و دیدم که ایشان تکیه بر عصا ایستاده و می خوانند اما هیچ کس در آن حسینیه نیست. گفتم حاج آقا اینجا که کسی نیست اما شما بازهم درحالت ایستاده می خوانید که حاج ماشاله جواب دادند، آقای علامه شما می خواهید بگویید که یعنی حضرت زهرا(س) اینجا حضور ندارند؟" این
محمد رسولی شاعر و نوحه سرای آیینی در گفت و گو با عقیق :

خواندن شعرهای دم دستی از عدم شناخت امام به وجود می آید / شعری گل می کند که نظرکرده باشد

یک شاعر هم مثل همه شیعیان دیگر باید از فضایل برخوردار بوده و از رذایل دور باشد، به خصوص وقتی که اهل بیت به کسی همچون یک شاعر، مداح، تصویرگر و یا حتی یک چای ریز هیات عنایت می کنند، مسئولیت برای فرد سنگین تر می شود زیرا مردم او را به عنوانی منسوب به اهل بیت(ع) می شناسند و توقع های خاصی از او دارند.
گفت و گوی عقیق با حاج غلامرضا سازگار پیرغلام آستان اهل بیت(ع) در آستانه ایام مسلمیه

دوست دارم درحال ذکر اباعبدالله الحسین(ع) از دنیا بروم / توشه ام فقط عنایت امام حسین(ع) است

آن زمان که مادرم باردار بودند، روزی نزد یکی از معبرین می روند و می گویند خواب دیدم که ماه آنقدر پایین آمد که من دستم را به ماه رساندم. معبر به مادرم می گویند که از عالم بالا عنایتی به این بچه می شود، بنابراین ما از خودمان چیزی نداریم و هرچه داریم از کرم خداوند بوده است.
فیلم / حاج سید محمد موسوی سجاسی در گفت و گو با عقیق

عزتم را از امام حسین(ع) دارم / خریدار اصلی ما ارباب است / اینجا ادعا از کسی نمی خرند

هر چند بیماری توان جسمش را کم کرده اما هنوز هم تنها افتخار عمر پربارش را نفس زدن و نوکری برای ارباب می داند. حاج سید محمد موسوی سجاسی پیر غلام اهل بیت (ع) دقایقی مقابل دوربین عقیق نشست و نکاتی درس آموز و شیرین از پنجاه سال نوکری و ستایشگری بر آستان اباعبدالله (ع) بیان کرد.
تازه ها
پربازدید ها
پرطرفدارترین عناوین