عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
8 صفحه
مراسم شب دوم ماه صفر؛ بیت شهیدان رجبی؛ حجت الاسلام محسن تاج لنگرودی:

هر موقع تنگدست شدید، انفاق کنید!

خداوند در اکثر آیاتی که مؤمنین را معرفی می کند، «انفاق» را از ویژگی های آنان معرفی می کند. وقتی به سیره معصومین(ع) نیز نظر می کنیم، می بینیم مهم ترین دغدغه معصومین(ع) انفاق بوده است. از روزیِ خود انفاق می کردند. در روایت دارد امام رضا(ع) بهترین بخشِ غذای خود را انفاق می کرد. اهل بیت(ع) در بحثِ انفاق، دغدغه داشتند.
گزارش مراسم شب آخر دهه سوم محرم الحرام؛ حسینیه حاج رضا بکایی:

توصیه امام صادق(ع) برای راحتی در لحظه جان دادن

کسی از یاران علی(ع) وقتی زبیر کشته شد، شمشیرش را برای ایشان آورد. امیرالمؤمنین (ع) شمشیر زبیر را در دست گرفت و می چرخاند و گریه می کرد و آه می کشید. از ایشان سوال کردند چرا این طور می کنید؟ حضرت پاسخ دادند: شما نمی دانید زبیر با این شمشیر چه غمهایی از دل پیامبر زُدوده بود و چه خدمت ها به اسلام نموده بود!! خاتمه و عاقبت کار این طور است!
حجت الاسلام قاسمیان و حاج منصور در حسینیه بیت الزهرا(س)

مؤمن «چارچنگولی» به دنیا نمی چسبد !

به مظاهرِ دنیا نباید «خیره خیره» نگاه کرد. نگاه کردنِ خیره خیره به اموال مردم، در انسان تقاضا درست می کند و وقتی مدام از حلالِ دنیا مصرف کرد و خورد، سنگین می شود. خانه یک بچه مذهبی نباید پر از تجملات باشد. این ها آدمی را سنگین می کند.
سخنرانی حجت الاسلام ریاضت در هیئت مسجد سادات اخوی؛ بیست و هفتم محرم

این سه کار،سید و آقای همه اعمال هستند

عمل نمودن بر طبق این احادیث بسیار دشوار است. خیلی سخت است ایمان و عمل بر طبق اسلام. حضرت صادق(ع) می فرماید: «إنّ أمْرَنا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ». در روایت دارد : «ایمان را کسی نمی تواند تحمل کند جز مَلَک مقرّب یا نبیّ فرستاده شده یا بنده ای که خداوند قلبش را برای ایمان امتحان کرده باشد»!! عمل کردن سخت است. به حرف نیست که! حسینی و امیرالمؤمنینی شدن، دشوار است.باید بسیار تلاش کرد و از وجود مبارکِ اهل بیت(ع) مدد گرفت.
گزارش عقیق از هیئت جرعه نوشان کوثر؛ بیست و پنجم محرم الحرام:

توضیح حجت الاسلام کربلائی:اهل بیت وجه خدا هستند یعنی چه؟!

امیرالمؤمنین(ع) در حدیثی می فرماید: «خداوند ما را وجه خودش قرار داده منتهی از شدت ظهور و بروز، مردم غفلت می کنند از این معنا.» ماهی تا در آب است نمی فهمد آب چیست. ما به هر طرفی مواجه بشویم خدا وجود دارد و خداوند این ذوات را وجهِ خود قرار داده است. هر جا برویم و ببینیم و بشنویم و هر کاری بکنیم، این واسطیّت که برای ائمه(ع) است نیز وجود دارد.
اگر به منبر شام شهادت امام سجاد(ع)؛ مسجد امیر:

سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی؛«فی قلوبهم مرض» یعنی چه؟

خطرناکترین بیماری های قلب، قساوتِ قلب است. امام باقر(ع) می فرماید: «گاهی خدا یک عقوبتی را در بدن و قلب انسان قرار می دهد، آن ها عبارتند از سختی در معیشت. سستی در عبادت. و هیچ بنده ای عقوبتی بزرگتر از قساوتِ قلب نشده است!!»
متن سخنان حجت الاسلام هاشمی نژاد؛ بیست و دوم محرم الحرام؛ هیئت روضه:

شبِ دنیا، با ظهورِ حضرت روشن خواهد شد...

مرحوم آیت الله مرعشی نجفی(ره) می فرماید: وقتی من در نجف بودم بسیار مشتاق دیدار جمال حضرت ولیّ عصر بودم. تصمیم گرفتم چهل چهارشنبه، به مسجد سهله و کوفه بروم. هفته ۳۵ یا ۳۶ بود داشتم پیاده در این بیابان می رفتم. هوا بارانی و تاریک بود. از پشتِ سرم صدای پا شنیدم و مقداری ترسیدم...
گزارش عقیق از هیئت نورالأئمه؛ بیست و سوم محرم:

اهل بیت تو را تا آخر مسیر می برند،خیالت راحت !

در حدیث داریم: «بِنا عُرِفَ الله». کنارِ ما اهل بیت باشی ، معرفتت افزایش می یابد! پس اگر ما درست به این مسیر و رِیْلِ اهل بیت، معرفت پیدا کنیم مسیر را گم نمی کنیم.
سخنان حجت الاسلام پناهیان؛ ۲۱ محرم الحرام؛ مسجد امام خمینی بازار:

خدا بی تقواها را ول نمی کند !

اصلا زندگی یعنی تعامل با خداوند نه تعامل با دیگران! همه زندگی همین طور است. «فأینما تولّوا فَثَمّ وجهُ الله» هر جا رو کنی، روی خدا آن جاست. اصلا ما در محاصره خداوندیم. مستقلّ از خدا نیستیم.
متن سخنان حجت الاسلام محمدجواد صابریان؛ مسجد جامع ابوذر؛ ۲۱ محرم الحرام:

چرا هم نماز می خوانیم و هم گناه می کنیم؟!

قلب گاهی مریض می شود دیگر. اگر این قلب مریض شد، طبیبش فقط وجود رسول الله(ص) است. باید درِ خانه او رفت. آن وقت، پیغمبر در جواب خواهد گفت که به این همه ذکری که روزانه می گویی، فکر کن. فقط لفظ نباشد. باید طعم و لذت این مفاهیم را بچشی.
تازه ها
پربازدید ها
پرطرفدارترین عناوین