عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
6 صفحه
گزارشی از هیئت شهدای گمنام

خاکریزی برای جنگ نرم

خیابان ولی عصر، خیابان فرهنگ، حسینیه قهرودی ها، هیئت شهدای گمنام. این یک نشانی آشنا برای آنهایی است که هنوز نسبت به زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایثارگران 8 سال دفاع مقدس تعصب دارند. نشانی آشنایی برای کسانی که خون شهدای انقلاب اسلامی را در امتداد خون سیدالشهدا علیه السلام می دانند.
آیت الله حایری شیرازی از دنیا شناسی و خود شناسی می فرمایند:

یک دوست داری و یک دشمن؛خدا و خودت!!

دنیا مثل خورشید است! انسان یک عمر به وسیله خورشید همه‌چیز را می‌بیند، اما اگر نیم‌ساعت یا حتی چند دقیقه به خورشید خیره شود کور می‌شود. اما وقتی انسان به وسیله خورشید به چیزهای دیگر نگاه می‌کند خورشید انسان را بصیر می‌کند، دنیا هم همین‌گونه است. اگر انسان از دنیا خوشش بیاد، همین خوش آمدن بینایی و بصیرت انسان را می‌گیرد.
"حجت الاسلام عالی" از حیا می گوید:

اگر می توانی از مملکت خداوند بیرون برو!!

پیامبر فرمود: در قیامت گروهی هستند که عذاب سختی دارند و خدا به آنها می فرمایند شما در خلوت، گناهان کبیره انجام می دادید ولی وقتی با مردم بودید متواضع بودید. این یک کار منافقانه است .این نشانه ضعف ایمان و باور انسان است .معنای این کار کوچک شمردن خداست.
"حجت الاسلام پناهیان" در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين(ع)

زائري كه كربلا رفت و نمك‌گير شد، نمي‌تواند روضه را فراموش كند

بركات زيارت امام حسين و ائمه معصومين عليهم‌السلام بايد در رفتار و گفتارمان ساري و جاري باشد و لذا با تأسي به ايشان ضمن برخورد احترام آميز با يكديگر و با همسر و فرزندان، سعي كنيم از گناهان كبيره و از جمله غيبت كه هدف اصلي آن از بين بردن اعتبار و آبروي ديگران است،خودداري نماييم.
برگی از زندگی علامه طباطبایی به قلم خودش

کی گرسنه‌ات گذاشته‌ام که به فکر روزی ات افتاده‌ای؟

این آقا خود را به نام شاه حسین ولی معرفی کرد، ولی از قیافه‌اش برمی آید که گفته باشد شیخ حسین ولی. لکن هر چه فکر کردم، نتوانستم به خود بقبولانم که گفته باشد «شیخ»، از طرفی هم قیافه‌اش قیافه شاه نبود.
روایت آیت الله مظاهری از حالات انسان در هنگام مرگ:

اندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند!

اگر انسان نیکوکار و سلیم النفس باشد، مرگ و احتضار نیز برای او گوارا و همراه با سلامتی خواهد بود. کردار زشت و تبعیّت از هوای نفس نیز احتضار سخت و زشتی برای انسان رقم خواهد.
سخنی درباره حضرت ولی عصر(عج)

علت غیبت بی لیاقتی ماست

بزرگان و اولیایی که زیارت کرده‌ایم ـ بدون این که وقت مشخصی را تعیین کنند ـ اجمالا گفته‌اند: فرج، نزدیک است. یعنی بیشتر مدت غیبت سپری شده و بسیاری از علائم ظهور تحقق پیدا نموده و مقدار کمتری از آنها باقی است. اما چه زمانی است، هیچ‌کس نمی‌داند!
تازه ها
پربازدید ها
پرطرفدارترین عناوین