22 شهريور 1403 9 (ربیع الاول 1446 - 18 : 11
کد خبر : ۱۳۰۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
گنجی عنوان کرد:
مشاور امور بانوان سازمان هیأت و تشکل‌های دینی گفت: مجالس عزاداری محرم و صفر و پیاده‌روی اربعین مردم ما را متحد و آماده برای تلاش در مسیر زمینه‌سازی ظهور می‌کند.

عقیق: فاطمه گنجی مشاور امور بانوان سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به حضور چشمگیر مردم در مجالس عزاداری ماه‌های محرم و صفر امسال اظهارداشت: برگزاری مجالس عزاداری در ماه‌های محرم و صفر در طول تاریخ، موجب زنده نگه‌داشتن نهضت و فرهنگ عاشورا شده است. پیام‌های عاشورایی و شخصیت‌ها، فرصتی را فراهم کرده است تا مرثیه‌سرایان، مبلغان، ستایشگران و مدیران هیأت‌ها، توانند در تربیت و انسان‌سازی نسل‌های مختلف کشور اثرگذار باشند.

عزاداری سیدالشهدا به جوانان، هویت می‌دهد

وی گفت: عزاداری سیدالشهدا آثار مفید و کارکردهای مهمی در فرهنگ‌سازی و زندگی سیاسی و فرهنگی هم در بعد فرهنگی و هم اجتماعی دارد. ما بدون شک می‌توانیم با شناخت این کارکردها و فواید نهضت کربلا، آگاهی و عمق علمی و هویت بخشی را برای جوانان رقم بزنیم.گنجی گفت: یکی از کارکردهای گریه و حضور در مجالس عزاداری، تکامل انسان و آرامش اوست. جامعه‌شناسان در خصوص این مسأله غفلت داشتند و به آن نپرداختند. امام خمینی(ره) یکی از عالمانی بود که به تاثیرات گریه و نقش والای برگزاری مراسم‌های عزاداری و مذهبی توجه داشت و بر آن تأکید داشت.

مجالس عزاداری سیدالشهدا، مردم را متحد می‌کند

مشاور مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی در امور بانوان با اشاره به اینکه برای رسیدن به پیروزی نیازمند وحدت کلمه هستیم، تصریح کرد: مجالس عزاداری و تبلیغی و ترویجی موجب شده تا اسلام همواره درحال احیا باشد و فرصتی برای پیوند زدن نسل‌های مختلف با یکدیگر داشته باشد.

وی با بیان اینکه هیأت رفتن تنها به منظور شرکت در روضه و هیأت نیست بلکه هدف آن تربیت انسان و رشد اوست، گفت: اصلی‌ترین آثار شرکت در جلسات اهل بیت را در سرزندگی و نشاط مردم می‌توان مشاهده کرد. فلسفه عزاداری و شرکت در هیأت، محبت و دوستی، انسان‌سازی و انتقال مفاهیم به نسل جدید است.
 
حضور چشمگیر جوانان در هیأت‌ها و اربعین
 
گنجی ادامه داد: منع عزاداری در دوره پهلوی که اعلام شد، فعالیت تشکل‌های مردمی و هیأتی ممنوع است به خاطر این بود که مردم در هیأت سعادت، نشاط و تربیت یافتگی پیدا می‌کردند.مشاور امور بانوان سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین هم از ابعاد مختلف قابل بررسی است، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اراده خداوند در پیاده‌روی اربعین نور و هیجان ایجاد کرده است و حضور چشمگیر جوانان در مراسم عزاداری محرم و صفر و پیاده‌روی اربعین مشاهده می‌کنیم.وی گفت: اربعین زمینه‌ساز وحدت مردم در مسیر کسب آمادگی مردم برای ظهور امام زمان(عج) است.
 
محرم تمام پول‌های دشمن برای دین‌زدگی مردم را کنار می‌زند
 
گنجی ادامه داد: دشمنان اسلام و کشور ما با پول و سیاست و نقشه‌های مختلف به دنبال این هستند که مردم ما را از دین دور کنند اما شاهدیم که روز به روز موج حضور در مجالس مذهبی بیشتر شده است. یک دهه است که راهپیمایی اربعین چشم‌های جهانیان را خیره کرده است.مشاور امور بانوان سازمان هیأت و تشکل‌های دینی تصریح کرد: این پدیده از سال‌های قبل در کشور عراق با همه مشکلات امنیتی از داعش و حزب بعث برپا بوده است اما در این سال‌ها در فضای بین‌المللی بسیار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و نظیر ندارد.
گزارش خطا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
نظر: