کد خبر : ۶۶۳۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
رفتار دوگانه وهابیت در استدلال به ادله شرک

پاسخ آیت ‌الله العظمی بهجت(ره) به یک شبهه

آیا می ‌شود چیزی شرک باشد و استثنائاً مشروع بوده و در شرع وارد شده باشد؟! اگر پیغمبری قائل به شرک باشد و دعوت به شرک کند، آیا کسی سخن او را باور می ‌کند؟! آیا شرک فقط در خصوص حجر‌الأسود و طواف مانعی ندارد؟!.
عقیق:پاسخ آیت ‌الله العظمی بهجت(ره) به شبهه وهابی ‌ها در توسل به اهل بیت(ع) را منتشر می کند.

آیت ‌الله العظمی بهجت (ره) در پاسخ به این سؤال که چرا وهابی ‌ها بوسیدن ضریح و توسل به اولیای الهی را شرک می ‌دانند، می ‌گویند:

«ابن تیمیه» که بوسیدن ضریح و توسل به اولیای خدا را شرک و حرام می ‌داند، به خود اشکال می‌ کند که اگر به ما بگویید: پس چه طور استلام حجرالأسود و بوسیدن و تبرک به آن در حج، و نیز طواف کردن بر گرد بیت ‌الله الحرام، از پیغمبر اکرم (ص) مأثور و سنت است، در جواب می‌ گوییم: «هکذا وردا!»؛ در شریعت چنین وارد شده است!.

آیا می ‌شود چیزی شرک باشد و استثنائاً مشروع بوده و در شرع وارد شده باشد؟! اگر پیغمبری قائل به شرک باشد و دعوت به شرک کند، آیا کسی سخن او را باور می ‌کند؟! آیا شرک فقط در خصوص حجر‌الأسود و طواف مانعی ندارد؟!.

آیا اساساً شرک (که نقلاً ممتنع است) قابل تخصیص است؟! طواف کردن بر گرد خانه‌ خدا که از سنگ است هم همین طور؛ زیرا تعظیم یک سنگ و چرخیدن بر دور احجار و تعظیم آن ‌ها به نظر شما شرک و کفر است ولی مستثنی است.

آیا خدا و رسول (ص) که ما را به حج و طواف خانه‌ خود - که از اعظم واجبات و مراتب بندگی در اسلام است - دعوت کرده ‌اند، به شرک و کفر دعوت کرده ‌اند؟! و آیا خود پیغمبر هم در طواف خانه‌ خدا و استلام حجر به نوعی شرک و کفر مرتکب و معتقد بوده است؟! آری، ائمه و شیوخ المسلمین که «یطاعون و لا یعصون» (از آن ‌ها طاعت می ‌شود و هرگز از آنان نافرمانی نمی ‌شود) این گونه سخنان را می ‌گویند!.

اگر کسی کافر باشد و از طرفی به اهل بیت (ع) هم محبت داشته باشد سودی برای او خواهد داشت؟!.


پی نوشت:

کتاب پرسش‌ های شما، پاسخ ‌های آیت ‌الله العظمی بهجت(ره)

منبع:حوزه


ارسال نظر
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پربحث ها
پرطرفدارترین عناوین