۰۲ آذر ۱۴۰۳ ۲۱ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۳۶ : ۱۱
_ امام حسین(ع) در کربلا در اوج مدیریت کلی عاطفه ، حماسه سازی نیز کرد و عقل را به خدمت گرفت. قرار گرفتن عقل در کنار عاطفه محال است. عاطفه و شور و هیجان وقتی وارد عملی می شود عقل ناکارآمد است. کسی بخواهد کاری را عقلانی انجام دهد عاطفه کارآمدی خود را تا حد زیادی از دست می دهد.
_ امام حسین(ع) عقلانیت و عاطفه را با حماسه خود به مردم معرفی می کند. ابعاد ظاهری و بشری و عرفانی و سیاسی و اجتماعی قیام حسین بن علی(ع) بسیار است. حسین بن علی(ع) در کربلا قله هایی از عرفان و عبودت را به مردم نشان داده اند. واژه های عرفانی در کربلا بسیار زیاد است.
_ در
حسینیه اباعبدالله به روی همه باز است و کاری به شغل و منصب و مقام ندارد. امام
حسین (ع) در عالم امکان نسبت بزرگی دارد. دلایل فراوانی برای این امر است. احادیث و
روایات انسان را به فکر وادار می کنند. قیام امام حسین(ع) محل صدق تحقق اهداف انبیا
از آدم تا حضرت خاتم ختمی مرتبت می باشد.
_ دنیا در طول آخرت می باشد و ابزار دنیا مهم است. هیئت ها و شعائر جزء بهترین لحظات عمر انسان است. لذت گریه بر امام حسین(ع) اینقدر زیاد است که شادترین افراد هیئتی ها هستند . در هیئت اباعبدالله ائمه و معصومین رفت و آمد می کنند. امام حسین کسی است که دست رد به سینه زائرش نمی زند.