۰۴ آذر ۱۴۰۳ ۲۳ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۲۸ : ۰۸
عقیق: مرکز
اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی
وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت پرورشی و فرهنگی گفت:
نقش دیگر حوزههای آموزش و پرورش در امر تربیت کمتر از حوزه پرورشی نیست.
وی
تدوین برنامه جامع نظام آموزشی و ارتقای کیفیت مربیان و مشاوران تربیتی را از جمله
محوریترین برنامههای وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد و یادآور شد: محقق شدن این
هدف کلان در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی از برنامههای سال 93 است.
کفاش
هماهنگیهای انجام شده با مرکز برنامهریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات را در
راستای طراحی دورههای آموزشی ضمن خدمت کوتاه مدت برای مربیان و مشاوران تربیتی طی
سال 93 عنوان
کرد.
معاون
پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همچنین هماهنگی های انجام شده با دانشگاه
فرهنگیان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه کارشناسی ارشد برای
مشاوران تربیتی رشته تحصیلی ویژهای پیشبینی شده است.
وی
با بیان اینکه «زنگ اذان و نماز» الزامی است و بخشنامه آن نیز به همه مدارس سراسر
کشور اعلام شده است، افزود: اقامه نماز کاملا اختیاری است و برای نخواندن نماز هیچ
امتیاز و نمرهای از دانشآموزان کسر نمیشود.
کفاش
درباره برنامه جدید آموزش و پرورش برای مدارس قرآنی نیز گفت: مدارس قرآنی همچنان
به قوت خود باقی است و آموزش و پرورش برنامهای برای افزایش تعداد این نوع مدارس
ندارد بلکه در صدد توسعه کیفی و ارتقای برنامههای آن است.
معاون
پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امیدوارم وی با تعامل درونی با
کارشناسان و ترمیم ساختارهای موجود بتوانند زمینه فعالیت گسترده در عرصه قرآن،
عترت و نماز را فراهم نماید و با ایجاد اتاقهای فکر و استفاده از نخبگان به زودی به
موفقیتهایی در این زمینه دست یابیم.
معاون
پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تعدد تشکّلهای دانشآموزی را یک فرصت
دانست و افزود: باید
این تشکّلها را در کنار هم قرار داده و با نظاممند کردن فعالیت آنان زمینه بهرهوری
مناسب و حداکثری را فراهم کنیم که در این راستا دستورالعملی برای هماهنگ کردن
فعالیت تشکّلها تدوین و ارائه خواهد شد.
کفاش
در پایان گفت: به اعتقاد وزیر آموزش و پرورش سازمان دانشآموزی باید برای انجام
مأموریت خود؛ یعنی تربیت اجتماعی دانشآموزان تقویت و توسعه یابد و سال 93، سال
شکوفایی مجدد سازمان دانشآموزی است.
منبع:فرهنگ