عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
مسئول بخش کودکان موکب مسجد مقدس جمکران از تهیه و توزیع هدایای کودکانه بین زائران کودک اربعین حسینی در موکب مسجد مقدس جمکران خبر داد.
عقیق:محمدعلي زارع در تشريح برنامه‌های تدارك دیده‌شده براي كودكاني كه در مسير پیاده‌روی اربعين قدم برمی‌دارند اظهار کرد: در بررسی چهار سال فعاليتي كه براي كودكان در موکب مسجد مقدس جمکران انجام دادیم به اين نتيجه رسيديم تا كاري كنيم كه خاطره بسيار خوبي در ذهن كودكان از پیاده‌روی اربعین شکل بگیرد و اين خاطره بتواند آن‌ها را به مسيرهاي زيبايي در زندگي هدايت كند.

وي افزود: به همین جهت برای تولید هدیه‌ای كودكانه در نظر گرفتيم تا از بادكنك كه يك اسباب‌بازی بین‌المللی بوده و يك ارتباط خوبي را با طبيعت بچه‌ها فراهم كرده و همچنين بسيار سبك و قابل‌حمل است استفاده کرده و با چاپ برچسب روي بادکنک‌ها يك نشاني از مسجد مقدس جمكران را در ذهن بچه‌ها تداعي کنیم. امسال بالغ‌بر 100 هزار بادکنک برای توزیع بین کودکان تهیه‌شده بود که استقبال خوب کودکان از آن را شاهد بودیم.

مسئول بخش كودكان موكب مسجد مقدس جمكران با اشاره به استقبال بچه‌ها از توپ‌های كوچك سبزرنگ كه نوار مشكي دور آن زده‌شده بود، بیان كرد: امسال هم همان توپ‌ها را براي بچه‌ها در اندازه‌های بزرگ‌تر در كنار بسته‌هایی كه حاوي آب‌نبات‌هایی با طعم‌های مختلف هستند را فراهم كرديم.

زارع ادامه داد: با توجه به اينكه در کشور عراق توجه به ارتباط گل نرگس با حضرت نرجس خاتون مادر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) بسيار كم است، سه هزار شاخه گل نرگس با روبان مشكي تهیه کردیم تا در پیاده‌روی بین زائران کودک توزیع کنیم.

وی گفت: روي اين گل‌های نرگس کارت‌هایی با عبارت «يا صاحب‌الزمان! گل نرگس عطر مادر شمارا دارد» را به دو زبان فارسي و عربي  چاپ و نصب‌کرده‌ایم.

وي از حضور 10 نفر از همكاران مركز گل نرگس در موکب خبر داد و گفت: ما با كمك اين همکاران فعاليت خود را قبل از نماز صبح آغاز كرده و تا پس از نماز مغرب ادامه می‌دهیم كه البته آماده‌سازی اين هدايا از حدود سه ماه قبل صورت گرفته بود.

مسئول بخش كودكان موكب مسجد مقدس جمكران خاطرنشان کرد: باوجوداینکه آماده‌سازی اين هدايا بسيار وقت‌گیر بود اما همكاران ما در مركز گل نرگس با عشق و علاقه خاصي و از طريق جمع‌آوری نذورات خود، خانواده و آشنايان اين امر مهم را انجام دادند که امیدواریم توانسته باشیم خاطره ماندگار از اربعین را در ذهن کودکان ایجاد نماییم.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین