عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۵۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
تصاویر|
مدیر موکب مسجد مقدس جمکران از آغاز عملیات خاکبرداری و مسطح‌سازی زمین موکب به منظور احداث ساختمان دائمی این موکب در مسیر نجف به کربلای معلی خبر داد.

عقیق: حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی‌زاده مدیر موکب مسجد مقدس جمکران در گفت وگویی با اشاره به خرید زمین موکب مسجد مقدس جمکران به همت خیرین اظهار داشت: با همراهی مهدی یاوران و خیرین، بعد از اینکه تصمیم گرفته شد، پایگاه دائمی مسجد مقدس جمکران در جاده نجف به کربلا فعال شود تا موکب دائمی «مع امام منصور» در این مسیر احداث شود، زمین مورد نظر به وسعت ۳ هزار مترمربع خریداری شد. برای تأمین اعتبار مورد نیاز این زمین، ۹ هزار سهم به ارزش هر سهم ۱۲ هزار تومان مشخص شده بود.

موکب دائمی جمکران در عمود ۱۰۹۰ برپا می‌شود

وی افزود: بعد از همراهی خیرین و خرید زمین موکب مسجد مقدس جمکران در عمود ۱۰۹۰ مسیر نجف به کربلای معلی برآن شدیم با احداث حسینیه و موکب دائمی «مع امام منصور» بتوانیم خدمات مختلفی را نه فقط در ایام اربعین؛ بلکه در تمام طول سال به زائران اباعبدالله (ع) ارائه کنیم.


آغاز عملیات خاکبرداری و مسطح سازی زمین موکب

موکب جمکران چه امکاناتی دارد؟

هاشمی‌زاده ادامه داد: این موکب با نمای مسجد مقدس جمکران در زمینی با زیربنای سه هزار متر مربع در دو طبقه شامل حسینیه و محل اسکان در دو بخش خواهران و برادران، سرویس‌های بهداشتی، حمام، آشپزخانه و چایخانه احداث می‌شود.

مدیر موکب مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه عملیات خاکبرداری و مسطح‌سازی زمین موکب در حال انجام است، خاطرنشان کرد: عاشقان امام حسین(ع) و خیرین می‌توانند با هر توان مالی در ساخت این موکب سهیم شوند. به این منظور وب سایت موکب مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی شده است که آماده دریافت  نذورات خیرین و بانیان است.


موکب مسجد مقدس جمکران در زمینی با زیربنای سه هزار متر مربع احداث می‌شود

موکب جمکران در طول سال فعال است

وی  با بیان اینکه قرار است بنای دائمی موکب با کاربری فرهنگی، هنری، آموزشی و اقامتی احداث شود تا در طول سال خدمات به زائران عتبات عالیات ارائه شود، خاطرنشان کرد: ان شاء‌الله بنای اولیه تا اربعین امسال آماده می‌شود.

به گزارش فارس، ۱۵ شهریورماه سال ۱۴۰۲ مصادف با روز اربعین حسینی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین