عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
در چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت مطرح شد
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از در نظر گرفتن ائمه ‎جماعات برای ۱۰۰ نمازخانه از ‎بیمارستانهای کشور و آموزش احکام ‎شرعیِ نماز به‎ پرستاران ‎برای پاسخ به‎ سؤالات بیماران با دو هدف آسان‎سازی و آشناسازی خبر داد.
عقیق: محمد مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در اولین روزِ چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی که با حضور جمعی از مسئولان و پزشکان کشوری در مکان سالن اجتماعات بیمارستان میلاد برگزار شد، ضمن بیان اهمیت نماز در سطح بیمارستانهای کشور گفت: تنها فریضه‎ای که خداوند در هر شرایطی انجام آن را لازم و واجب شمرده، نماز است، مگر برای بانوان آن هم در شرایط بسیار خاص.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم اشارات زیادی به نماز و اهمیت آن کرده است، تصریح کرد: خداوند در قرآن 90 بار مستقیم و حدود 500 بار غیر مستقیم با تعابیری مثل رکوع، سجود و ... نسبت به نماز تأکید کرده است. از سوی دیگر حدود یک پنجمِ روایات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به نماز اختصاص پیدا کرده است.

مظفر ضمن بیان اینکه خداوند متعال از اثرات و برکات نماز در آیات قرآن سخن گفته است، خاطرنشان کرد: بر اساس اهمیتی که خداوند به بحث نماز در آیات قرآن داشته است، لازم است تعریف دقیقی از اقامه نماز ارائه دهیم، زیرا اگر اقامه نماز به درستی صورت بگیرد، اثرات مثبت فردی و اجتماعی در جامعه خواهد گذاشت و تا حد زیادی سلامت معنوی و به تبع آن سلامت روانی و جسمانی جامعه را تضمین می‌کند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اظهار تأسف نسبت به اینکه برخی بیمارستانها امکانات مناسبی برای نمازگزاران بستری‎شده اختصاص نمی‎دهند، افزود: برخی از بیمارستانهای سطح کشور امکانات مناسب اعم از امام جماعت و شرایط مکانی برای نمازگزاران بستری‎شده تدارک نمی‎بینند. ما بر اساس تحقیق میدانی‎ای که بر روی 160 بیمار نمازگزار داشتیم، بعد از گذشت 10 روز ابتدایی از تحقیق متوجه شدیم 120 نفر از آنها نماز نمی‎خوانند که در نهایت علت آن را در دو مورد یافتیم: اول اینکه نمی‎دانستند از چه کسی سؤال کنند و دیگر اینکه امکانات لازم جهت پرسش سؤالات شرعی و ... برای آنها فراهم نبود.

مظفر با بیان اینکه بر اساس پژوهش انجام‎شده 100 نمازخانه را در سطح بیمارستانها مجهز کردیم، افزود: پس از پایان پژوهش انجام‎شده با دو هدف آسان‎سازی و آشناسازی حدود 100 نمازخانه در سطح بیمارستانها را مجهز کردیم. در همین راستا دو کار را انجام دادیم که در نظر گرفتن امام جماعت و بعد آموزش احکام شرعیِ نماز به بهیارها و پرستاران برای پاسخگویی به سؤالات بیماران از جمله آنهاست.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین