عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
مراسم چهلمین روز درگذشت استاد سلیم موذن زاده برگزار شد
عمل صالح، گاهی یک عمل خیلی کوچک است، اما انقدر ارزش و بها دارد که به فرمایش قرآن سیئات را تبدیل به حسنات می کند. از پیامبر(ص) پرسیدند کدام عمل صالح است؟ پیامبر(ص) فرمودند: عملی که با اخلاص انجام شود.

گزارش تصویری


عقیق : مراسم چهلمین روز مرحوم استاد سلیم موذن زاده اردبیلی با سخنرانی حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب ، مداحی حاج محمد باقر تمدنی ، حاج داود علیزاده ، حاج محسن طاهری ، حاج محمد رضا طاهری ، حاج امین مقدم ، حاج کاظم غفار نژاد ، حاج شهروز حبیبی و ذاکرین اهل بیت (ع) در مسجد امام سجاد (ع) خیابان هلال احمر برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب را بخوانید:

خداوند در قرآن بشارتی برای اهل ایمان آورده و بیان می فرماید: بشر به عنوان خلیفه من روی زمین می تواند طوری زندگی کند که از لحظه ورودش به حیات برزخی تا روز قیامت سعاتمند باشد.

مکاتب مختلف هرکدام یک امری را به عنوان عامل سعادتمندی معرفی می کند، در مسیحیت این است که بلند شوید بروید در یک کوهی بنشینید مثلا و از مردم ببرید و به خدا برسید. یکی دیگر می گوید فقط شهوتت را خنثی کن به سعادت برس، اما در مکتب اسلام خداوند متعال چند موضوع را برای خلیفه خودش عامل سعادت می داند. اگر اموات زنده شوند همه شان اذعان می کنند که ای کاش عمر داشتیم و دنبال سعادت آخرت بودیم. خداوند این سعادت را اسمش را می گذارد زندگی طیب و پاک.

به تعبیر حضرت صادق(ع) لحظه ای که انسان پاک می خواهد از دنیا برود انقدر آرام می رود که روحش در آرامش کامل است.

قرآن بیان می کند اولین چیز که انسان را به سعادت می رساند ایمان به خدا است.

بعد هم نمی گوید فقط مرد می تواند مومن باشد نه، این سعادت برای همه کس است. این را هم بدانید که در همین دنیا بزرگان به سعادت رسیدند. ائمه اطهار(ع) در همین دنیا به سعادت رسیدند، مقداد و ابوذر و.... در هیمن دنیا به سعادت رسیدند. این دنیا جای بسیار خوبی است برای تجارت اولیای خداوند  .

شخصی از اصحاب امام باقر(ع) از ایشان سوال کرد : حقیقت ایمان چیست؟ آیا زیاد نماز خواندن و زیاد حج رفتن و روزه گرفتن و از این جنس کارها است ؟امام لبخند معناداری زدند  و فرمودند : نه. حقیقت ایمان دو محور بیشتر ندارد، اول: مطیع خداوند بودن است، بعد مطیع رسول خدا(ص) و ولایت بودن است. حقیقت ایمانت را با اطاعت از اینها کامل کن. سواد هم نداشتی اگر مطیع خداوند بودی خداوند خریدارت است.

یکی از بزرگان ما که آرزوی دیدن امام زمان(عج) را داشتند بعد از اینکه به حضورشان نائل شدند، می خواستند دوباره امام را ببینند . امام گفتند چند ماه دیگر بیا محله قفل سازان در بازار تبریز، می گفت وقتی رفتم دیدم مغازه مال پیرمردی است با دست های بسیار پینه بسته، بعد امام آمدند و  خواستم جلو بروم اما امام گفتند همان جا بمان، دیدم حضرت طوری با آن پیرمرد رفتار کردند که انگار دوست صمیمی هستند، دوستی با ائمه به سواد و اینها احتیاج ندارد . اینها به مطیع بودن می خرند. ایمان به اطاعت است.

دوم: عمل صالح، گاهی یک عمل خیلی کوچک است، اما انقدر ارزش و بها دارد که به فرمایش قرآن سیئات را تبدیل به حسنات می کند. از پیامبر(ص) پرسیدند کدام عمل صالح است؟ پیامبر(ص) فرمودند: عملی که با اخلاص انجام شود.

ایمان، عمل صالح و حیات پاک، اینها نشانه خوشبختی مومن است.

مرحوم آیت الله سیبویه می فرمودند: از یکی از مراجع وقت در نجف اشرف که آوازه ای داشتند سوال کردم که چه شد که به اینجا رسیدید، گفت: این همه مال من نیست، من از شیخ انصاری یاد دارم، که شیخ انصاری می گفتند: یک روز آمدم حرم امیرالمومنین(ع) توسل کردم و گفتم می خواهم یک درجه ای از اجتهاد داشته باشم که دست همه را بگیرم، خواب دیدم امیرالمومنین(ع) فرمودند: اگر می خواهی به جایی برسی راهش اتصال به دخترم زینب کبری(س) است. بعد می گفت توسل کردم به حضرت زینب(س) به اینجا رسیدم.

درباره مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی رحمت الله هم آن چیزی که نام ایشان را بر سر زبان ها انداخت عشق و ارادت بی نظیر  ایشان به حضرت زینب کبری(س) بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین