عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۴۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
یک مدرس حوزه:
یک مدرس حوزه علمیه گفت: در منابع دینی به‌خصوص کلام‌الله مجید، خداوند به کسب روزی حلال تاکید فراوان کرده و دلیل پذیرش عمل صالح را در کسب رزق حلال قرار داده است.

عقیق: حجت‌الاسلام حسین طوماری در زنجان، اظهار کرد: ارزش و اهمیت رزق حلال و جایگاه آن در زندگی دنیوی و آخرت انسان در منابع دینی به‌خصوص قرآن تاکید فراوان شده است و در همین راستا ائمه‌اطهار( ع) نیز با نقل احادیث و روایات مختلف انسان را به عمل بدان سفارش کرده‌اند، زیرا رزق حلال در ساخت و زندگی انسان بسیار اثرگذار است.

وی افزود: خداوند در آیات شریفه، انسان را به کسب و استفاده از رزق حلال توصیه کرده است و شرط قبولی عمل صالح را در کسب رزق حلال قرار داده است و همه مسیرهای خروج از راه کسب رزق حلال در قرآن و کلام ائمه‌اطهار (ع) مشخص شده است و این حاکی از اهمیت این موضوع دارد.

طوماری تصریح کرد: خدواند به‌دست آوردن مال‌های نامشرع از کانال‌های نادرست و گناه‌آلود را به انسان معرفی کرده است؛ چراکه این عمل موجب فاصله گرفتن انسان از معبود خود می‌شود و هر اندازه جمع‌آور رزق حرام بیشتر باشد، همان اندازه انسان از خداوند فاصله می‌گیرد و در نهایت از خداوند متعال غافل می‌شود.

این کارشناس در ادامه افزود: لذتی که در استفاده از رزق حلال وجود دارد قابل توصیف نیست و آرامش قلبی داشتن یکی از خصوصیات افراد با ایمان است که همواره با نام و یاد خداوند در راه کسب رزق حلال تلاش می‌کنند، ولی هر چند این روزی کم باشد، ولی در وعده الهی است که در رزق حلال برکت زیادی نهفته است که موجب قرار و استواری فرد در دین و ایمان به خداوند می‌شود.

طوماری خاطرنشان کرد: در منابع دینی اسلامی ثواب کار و کسب رزق حلال را برابر با مجاهدت در راه خداوند می‌دانند که پیامبر گرامی اسلام (ص) کسب روزی حلال را بر هر مرد و زن مسلمان واجب می‌داند تا از ثمرات آن در زندگی خود برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: خداوند روزی هر جنبنده‌ای بر روی زمین را تعیین کرده است پس به بندگان خود می‌گوید تا نگران روزی خود نباشند و در این راه حرص و طمع نخورند، چراکه روزی دست خداوند است و باید راضی به روزی خود باشد؛ چراکه اگر حرص و طمع و جمع‌آوری مال در فرد رخنه کند او را به راه کسب مال از راه نامشروع می‌کشاند و در نهایت باد آورده را باد با خود می‌برد.

طوماری یادآور شد: انسان اگر از راه درست درآمد صحیحی نداشته باشد هرگز لذت روزی خود را به خوبی نخواهد چشید و به مرور با وقوع اتفاقات ناخوشایند در گرفتاری دنیوی و آخرت سرگرم خواهد شد. عدم پذیرش عبادت و دعا یکی دیگر از اثرات جمع‌آوری رزق حرام است که متوجه انسان است، پس لازم است فرد به ارتباط خود با خداوند قوت بیشتری دهد و اجازه ندهد چیزی موجب گسست رابطه‌اش با خداوند شود.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین