عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
با گذشت یک ماه از حمله ارتش؛
گروه بین‌الملل: جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد: پس از گذشت یک ماه از کشتار مسلمانان هنوز 730 مسلمان مفقود هستند که یا توسط ارتش کشته شده‌اند و یا مخفیانه در بازداشت به سر می‌برند.
عقیق:به نقل از پایگاه خبری العالم، پس از کشتار وحشتناک مسلمانان توسط ارتش نیجریه در زاریا در شمال این کشور که دوازدهم ماه گذشته رخ داد هنوز 730 مسلمان مفقود هستند.

ابراهیم موسی، سخنگوی جنبش اسلامی می‌گوید: این تعداد یا به دست ارتش کشته و یا زندانی شده‌اند.

جنبش اسلامی نیجریه تاکید کرد: 220 تن از اعضایش در ایالت کادونا که زاریا در آن واقع شده زندانی هستند و سایرین در بقیه مراکز نظامی در ایالت‌های بوشی و ابوجا پایتخت در زندان به سر می‌برند.

ارتش نیجریه ماه گذشته در تلاش برای بازداشت شیخ زکزاکی، رئیس جنبش اسلامی این کشور اقدام به تیراندازی به سوی کسانی کردند که با ایجاد زنجیره انسانی سعی داشتند از او محافظت کنند.

در این حمله صدها نفر به شهادت رسیدندیا مجروح شدند و منزل شیخ زکزاکی و حسینیه مجاور آن تخریب شد. در نهایت شیخ زکزاکی که به شدت مجروح شده بود به همراه صدها تن از اهالی منطقه بازداشت شد.

ناظران معتقدند اقدامات مکرر نیروهای دولتی علیه پیروان بی‌دفاع جنبش اسلامی نیجریه که در طول تاریخ به طور مطلق مسالمت‌جو بوده و هیچ تنشی با سایر گروه‌ها نداشته در حالی که ارتش توانایی جلوگیری از کشتارهای گروه بوکوحرام را ندارد، ابهام‌آمیز است.

گروه‌های نزدیک به جنبش اسلامی از گزارش‌هایی مبنی بر وجود طرح موساد سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای عربی برای حمله به جنبش اسلامی نیجریه مطلع شده‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین