عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
پلیس نیجریه:
پلیس و ارتش نیجریه به هواداران علامه شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور، اطمینان داد که این روحانی شیعی زنده و در سلامت است.
عقیق:به نقل از «پرس تی وی»، هواداران علامه شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی، روحانی برجسته مسلمانان شیعه در نیجریه آزادی وی را خواستار شدند.

نظامیان ارتش نیجریه، 13 دسامبر 2015، در ادامه سرکوب خونین و مرگبار مسلمانان شیعه در شهر زاریا، شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه (IMN)، را دستگیر کردند.

ارتش و پلیس نیجریه به هواداران شیخ زکزاکی اطمینان داده‌اند که وی زنده و در سلامت است؛ این در حالی است که از زمان دستگیری شیخ زکزاکی، هیچ خبری از وی دریافت نشده و بیم و نگرانی فزاینده‌‌ای را درباره وضعیت جسمانی وی بر انگیخته است.

بنا به اعلام سازمان دیده‌بان حقوق بشر، در حمله ارتش نیجریه به شهر قدیمی زاریا در ایالت کادونا در شمال نیجریه که یک روز قبل از دستگیری شیخ زکزاکی آغاز شد، دست کم 300 عضو جنبش اسلامی کشته شدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در تلاش نظامیان نیجریه برای ورود به خانه شیخ زکزاکی، چندین نفر از جمله سه پسر وی به همراه معاون زکزاکی و سخنگو و رئیس امنیتی جنبش اسلامی نیجریه جان باختند.

تظاهرات زنان مسلمان نیجریه در حمایت از آزادی شیخ زکزاکی

زنان مسلمان در شمال نیجریه برای درخواست آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از رسا، زنان مسلمان نیجریه که در شهر زاریا در استان کادونای نیجریه تجمع کرده و تصاویر علامه ابراهیم زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه، را در دست داشتند، با صدای بلند شعار می دادند: «شیخ زکزاکی را آزاد کنید».

«حاجیه عایشه حسن»، سخنگوی زنان شیعه، که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: ارتش نیجریه، حمله‌ای وحشیانه و سازماندهی شده به جنبش اسلامی نیجریه انجام داد که بر اثر آن، بیش از هزار نفر در شهر زاریا کشته شدند.

وی افزود: این حمله، به طور مستمر و همه جانبه با تیراندازی و استفاده از بمب‌ها و سایر مواد منفجره، به مدت بیش از 27 ساعت ادامه داشت.

وی افزود: ما خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط رهبر محبوبمان، یعنی جناب شیخ الزکزاکی و همسرش هستیم. ما همچنین آزادی شوهران، فرزندان، خواهران و برادرانمان را که در مراکز بازداشت در سراسر نیجریه به صورت غیرقانونی زندانی هستند، مطالبه می‌کنیم.

حاجیه عایشه حسن در پایان اضافه کرد: پیکرهای اعضای جنبش ما که به دست ارتش نیجریه کشته شده‌اند، باید فوراً به ما بازگردانده شوند تا ما بتوانیم آن‌ها را با رعایت شئونات اسلامی، به خاک بسپاریم. ما همچنین از دولت نیجریه می‌خواهیم که شجاعت به خرج دهد، به تعهدات اخلاقی خود عمل کند و مسئولیت جنایاتی را که انجام داده است، با پرداخت دیه به خانواده‌ها و بستگانِ قربانیان، بپذیرد.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین