عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
آیت الله مجتهد شبستری:
حوزه/ امام جمعه تبریز حمله به سفارت عربستان را کار نادرستی خواند و گفت: اگر مسلمانان و آزادی خواهان جهان به پا نخیزند و اقدامی نکنند، علامه زکزاکی و سایر علماء دنیای اسلام نیز اعدام خواهند شد.
عقیق: آیت الله محسن مجتهد شبستری، در تجمع اعتراض آمیز دانشگاهیان تبریز در پی اقدام وحشیانه رژیم آل سعود مبنی بر اعدام عالم مومن و مجاهد، آیت الله شیخ نمر باقر النمر، با اشاره به آیه 21 سوره آل عمران، گفت: خدای متعال در این آیه به کسانی که آیات الهی را تکذیب کرده و انبیاء را مظلومانه و به ناحق می کشند و آمران به معروف و ناهیان از منکر را به شهادت می رسانند، وعده به عذاب دردناک داده است.

وی، افزود: نکته قابل توجه در این آیه این است که قتل کسانی که آمر به معروف و ناهی از منکر بوده اند را در ردیف کافران و مشکرکان قرار داده است و این نشان از هم ردیف بودن تکذیب توحید، نبوت، قتل انبیاء و آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند که در دنیا خوار خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: در شرایطی که صهیونیسم جهانی، آمریکا و انگلیس جرأت اعدام آیت الله شیخ نمر را نداشتند، این رژیم دیکتاتور بی تجربه و کودک کش به خیال مرعوب کردن شیعیان عربستان، این عالم مجاهد و مومن را اعدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: این عالم بزرگ بی عدالتی های عربستان، حاکمیت آمریکا در عربستان و ارتباط آل سعود با رژیم سفاک و کودک کش اسرائیل را مورد نقد قرار داده و ندای عدالت و حاکمیت قانون و اسلام را در کشوری که نه قانون در آن جاری است و نه عقل منطق، فریاد می زد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که عربستان به دنبال مطرح کردن اسلام ابن تیمیه است، نه اسلام ناب و بدون تحریف، ابراز داشت: امروز در سراسر دنیا تمام آزادی خواهان و مسلمانان ندای مرگ بر آل سعود سر می دهند.

وی بیان کرد: مقدرات عربستانی ها به دست دو جوان خام و بی تجربه افتاده است و این ها به خاطر جاه طلبی و قدرت طلبی دست به اقدامات و جنایات تروریستی در بحرین و یمن زده اند و علاوه از اینها شواهدی موجود است که جریان نیجریه هم با همکاری و همفکری مثلث شوم یعنی آمریکا، اسرائیل و آل سعود انجام شده است که در پی آن بیش از صدها انسان در نیجریه کشته شد و علامه شیخ ابراهیم زکزاکی بعد از شهادت شش فرزندش، دستگیر شد.

آیت الله مجتهد شبستری، افزود: اگر مسلمانان و آزادی خواهان جهان به پا نخیزند و اقدامی نکنند، قطعا علامه زکزاکی و سایر علماء و دانشمندان دنیای اسلام نیز اعدام خواهند شد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: اگر کشورهای به ظاهر اسلامی به پا می خاستند، امروز شاهد این اعدام ها و این جنایات وحشیانه نبودیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بنا به گفته تحلیلگران، فاجعه منا قصور نبوده و تقصیر بوده است و بسیاری معتقدند که این حادثه عمدی بود و علاوه بر آن بی کفایتی رژیم سعودی را نشان می دهد که باید پیگیری شود.

وی، افزود: مجامع بین المللی خفه خون گرفته اند و حاضر نیستند که جنایات آل سعود را محکوم کنند و تنها چیزی که شنیده شد این بود که تبعات شهادت شیخ نمر را گوشزد کردند، اما اصل این جنایت را محکوم نکردند و به خاطر همین مساله معلوم می شود که سرچشمه این جنایات وحشیانه از کجا نشات می گیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: تعجب در اینجاست که سازمان حقوق بشر، رژیم کودک کش آل سعودی را رئیس کمیسون حقوق بشر کرده است و اینقدر بی کفایتی و جهالت و نادانی باعث تاسف است.

وی، اضافه کرد: رژیم آل سعود داعشی ها را تربیت می کند و با خیانت به حرمین شریفین، پول مسلمانان را در راه ها تروریستی خرج می کند.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: شیخ نمر صرفا گفتمان سازی می کرد و امر به معروف و نهی از منکر می کرد و هیچ گونه اقدام مسلحانه ای نکرده بود در حالی که خود این سعودی ها در سوریه و عراق با تربیت گروهک تروریستی داعشی علیه کشور های اسلامی اقدام مسلحانه می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حمله به سفارت عربستان کار درستی نبوده و کار افرادی است که اهل منطق نیستند، ما از دولت می خواهیم که در روابط خود با رژیم سعودی تجدید نظر کند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در درس خارج فقه، گفت: جهان اسلام باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و این قضایا را دنبال کنند. خون شیخ نمر گریبان آل سعود را خواهد گرفت، چرا که عذاب ظلم معمولا به آخرت نمی کشد و در همین دنیا دامن ظالم را می گیرد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین