عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
آیت‌الله اراکی در افتتاحیه همایش بین المللی وحدت اسلامی مطرح کرد:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در افتتاحیه بیست و نهمین همایش بین المللی وحدت اسلامی گفت: امروز جهان اسلام با ۳ بحران اساسی «نفوذ دشمن در مراکز تصمیم‌گیری»، «تفرقه و ستیز داخلی» و «گسست درونی کشورهای اسلامی» دست به گریبان است.

عقیق:بیست و نهمین همایش بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور 300 تن از مهمانان خارجی و مدعوین داخلی، صبح امروز (یکشنبه 6 دی) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، آغاز شد.

آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در افتتاحیه این مراسم گفت: امیدوارم خداوند این اجتماع ما را مورد رضایت و عنایت خود قرار دهد تا گامی مؤثر در مسیر یکدلی، هم‌گامی و همدستی تمام مسلمین در سراسر جهان باشد.

وی 3 بحران مهم و اساسی را از جمله بحران‌هایی برشمرد که امروز جهان اسلام با آنها دست به گریبان است و تصریح کرد: بحران نخست؛ بحران نفوذ دشمن در مراکز تصمیم‌گیری و بحران دوم؛ بحران تفرقه و ستیز داخلی است. متأسفانه این بحران به‌وسیله عناصر جاهل و برخی دشمنان خارج تقویت شد و همچنان در حال تداوم است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: این مشکل که امروز هویت جهان اسلام را هدف قرار داده، بحرانی است که باید ملت‌های مسلمان و سران اسلامی کشورهای اسلامی با برنامه‌ریزی دقیق سعی در ریشه‌کن کردن این دشمن بکنند و امیدواریم این کنفرانس بتواند با ارائه برنامه‌ها و پیگیری عملی ساختن آنها، گامی در راستای حل این مشکل بردارد.

وی اظهار داشت: بحران سوم که اکنون در حال اتفاق افتادن است، بحران گسست درونی کشورهای اسلامی است. امروز در نتیجه مشکلاتی که در جهان اسلام به‌وجود آمده، بعضی از کشورهای اسلامی در حال از هم پاشیدگی و تشتت هستند یا اینکه دشمن می‌خواهد آنها را از هم بپاشاند که راهی برای تضعیف جامعه اسلامی شود.

آیت‌الله اراکی با تأکید بر اینکه قرآن کریم، ادیان را برای وحدت در جامعه معرفی کرده است، گفت: همه ادیان آمدند تا این پیام را به مردم برسانند؛ دین واحدی در جامعه برقرار کنند که همان اسلام واقعی است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه موجب تفرقه و گسست می‌شود، از خدا گسستن است. در این اجتماع بزرگ اسلامی، همه دست اندرکاران کشورهای اسلامی به سوی وحدت دعوت می‌کنیم و امیدوارم همه دست به‌دست هم دهیم تا سیاست‌مداران بزرگ، علمای باتقوا و توده مردم راه را برای یکپارچگی ملت و دولت‌های اسلامی فراهم کنند و آنچه مایه تفرقه است برطرف شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین