عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۸۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
سفارشات مرحوم آیت الله قاضی/
علامه طهرانی که در نجف اشرف خدمت مرحوم آیت الله سید علی آقا قاضی رفت و آمد داشتند سفارشاتی را از ایشان نقل کرده اند.
عقیق: علامه طهرانی می‌فرماید: روزی در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پس از انجام زیارت و خواندن نماز زیارت در سمت پشت سر نشسته بودم و اتفاقا در جنب من جناب محترم حجه الاسلام آقای علامه لاهیجانی انصاری – دامت برکاته – نشسته بودند؛ و در آن مکان مقدس ذکر مرحوم قاضی آقای حاج میرزا علی آقا آن فقیه و عارف عالیقدر اسلام به میان آمد؛ و چون جناب ایشان خدمت آن مرحوم در نجف اشرف رفت و آمد داشتند جملاتی را نقل کردند که بسیار شایان دقت است: از جمله آنکه آن مرحوم می‌فرمودند: در یک مسجد همیشه نماز نخوانید، به مساجد دیگر نیز بروید! و هر جا دیدید حال پیدا کردید تغییر دهید! و از این مسجد به مسجد دیگر انتقال یابید و خلاصه آنکه توقف در یک مکان بی مورد است؛ و باید دائما دنبال حال بود و از هر جا به جای دیگر منتقل شد و هر جا حال بهتر بود آنجا را انتخاب نمود، اگر در مسجد کوفه نشد به مسجد سهله بروید و اگر در سهله نشد به مسجد کوفه بروید و هکذا.
و از جمله آنکه : انسان هیچ وقت نباید مایوس شود؛ و از دیرکرد نتیجه نباید دست از کار سیر و سلوک بردارد؛ زیرا ممکن است کسی با ناخن زمن را به تدریج بخراشد؛ و سپس ناگهان به اندازه گردن شتر آب زلال و روان جاری شود و از جمله آنکه ]مرحوم قاضی[ می‌فرمود : من کان همه الله، کفاه الله فی جمیع همومه؛ کسی که اهتمام او در مقصدش خدا باشد، خداوند کفایت امر او را در جمیع مقاصد و شئونش خواهد نمود.
و از جمله آنکه : روزی از ایشان پرسیدم که در مواقع اضطرار و گفتاری چه در امور دنیوی و یا در امور اخروی و در بن‌بست کارها به چه ذکر مشغول شوم تا گشایش یابد؟ ]مرحوم قاضی[ در جواب فرمودند: پس از پنج بار صلوات و قرائت آیه الکرسی، در دل خود بدون آوردن به زبان بسیار بگو : « اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی دِرْعِكَ الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تَشاء» تا گشایش یابد «بار پروردگار من! مرا در حصن و پناهگاه خود و در جوشن و زره محکم قرار بده! در آن چنان جوشنی که کسانی را که بخواهی قرار می‌دهی»!


پی نوشت:
اسوه‌ عارفان  - ص30
منبع: تسنیم
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین