عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
حضرات آیات نوری همدانی، علوی گرگانی، صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید کشورمان با صدور بیانیه‌ای حمله به شیعیان نیجریه و قتل عام آنان را محکوم کرده، آزادی فوری شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور و برخورد قاطع حکومت نیجریه با فرقه ضاله بوکوحرام را خواستار شدند.

عقیق:در درگیری‌های بامداد یکشنبه گذشته که پس از حمله ارتش نیجریه به حسینیه «بقیة الله» در شهر زاریای نیجریه و منزل شیخ ابراهیم زکزاکی رخ داد،‌ علاوه بر همسر و پسر «شیخ زکزاکی» و چندین تن از سران «جنبش اسلامی نیجریه» بیش از 300 تن از شیعیان به شهادت رسیدند. به مناسبت این واقعه دردناک برخی مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه‌ای از این حادثه دلخراش اعلام انزجار کرده و خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و برخورد قاطع حکومت نیجریه با فرقه ضاله بوکوحرام شدند.

*آیت‌الله نوری همدانی:شیخ زکزاکی باید فوراً مداوا و آزاد شود

آیت‌الله حسین نوری همدانی با صدور پیامی کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان این جنایات دردناک شدند و از دولت این کشور آفریقایی خواست به جای فشار به مسلمانان و شیعیان، توان خود را معطوف مبارزه با بوکوحرام و تکفیری‌ها کند.

متن پیام  معظم‌له به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف فراوان این روزها شاهد حوادث ناگوار در کشور نیجریه که حاکی از سخت گیری و حملات شدید به شیعیان و دبیرکل جامعه اسلامی آن کشور جناب آقای شیخ ابراهیم زکزاکی هستیم.

ما ضمن محکوم کردن این اقدام، بر ضرورت حفظ حقوق مسلمانان و شیعیان و لزوم مجازات عناصر خودسر نظامی و آزادی و مداوای فوری شیخ زکزاکی و دیگر آسیب‌دیدگان تاکید می کنیم و حفظ وحدت مسلمانان را در شرایط کنونی در مقابله با گروه‌های تفرقه‌انگیز تکفیری، سلفی و بوکوحرام را لازم می‌دانیم و از دولت نیجریه می‌خواهیم تمام تلاش خود را برای مبارزه با دشمنان اصلی خود یعنی بوکوحرام قرار بدهد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

*آیت‌الله علوی گرگانی: خون این افراد مظلوم دامنگیر حکومت نیجریه می‌شود

آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی در محکومیت قتل عام شیعیان نیجریه و شهادت فرزند و همسر حجت‌الاسلام والمسلمین زکزاکی بیانیه‌ای به این شرح صادر کردند:

بسمه تعالی 
قال الله تعالی «و ما نقموا منهم الا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید»
جنایت ارتش نیجریه و شهادت تعداد قابل توجهی از شیعیان مظلوم نیجریه در کنار جسارت و شهادت همسر و فرزند جناب مستطاب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای زکزاکی مایه تأسف و تألم شدید شد.
حکومت نیجریه باید بداند که این گونه رفتارها که به تحریک گروه‌های ضد شیعی همچون وهابیت و صهیونیست انجام می‌گیرد، هیچ تأثیری جز بدتر شدن اوضاع این کشور و آلوده شدن مملکت نیجریه به درگیری‌ها و کشمکش‌های بیشتر نخواهد داشت و خون این افراد مظلوم دامنگیر حکومت می‌شود.

لذا توصیه می شود فریب تحریک‌ها و آزارهای مخالفین شیعه را نخورده و ارتش و پلیس نیجریه ضمن آزاد کردن هر چه سریعتر آن عالم محترم، تمام همّ و غم خود را صرف مبارزه با خونریزی‌های گروه‌های شبه نظامی همچون بوکوحرام کرده و با شیعیان این کشور با احترام و به دور از سوء ظن و بدبینی رفتار کند.
در پایان بار دیگر ضایعه مولمه شهادت فرزند و همسر جناب مستطاب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای زکزاکی را تسلیت گفته و امید است که خداوند به ایشان صبر و اجر جزیل عنایت فرماید. 

*آیت‌الله صافی گلپایگانی: نیجریه به جای برخورد با فرقه ضاله بوکوحرام شیعیان مظلوم را به قتل می‌رساند

همچنین آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در حاشیه دیدار با حجت‌الإسلام مجتبی کلباسی مسئول ستاد مرکزی مؤسسات و مراکز مهدوی با اشاره به شهادت تعداد زیادی از شیعیان مظلوم در نیجریه و پاراچنار و ابراز تأسف شدید از سکوت مجامع بین المللی و اسلامی بیان داشت: شیعیان مظلومی که هیچ خطری برای کشورهای اسلامی ندارند و صادقانه و مظلومانه و مسالمت‌آمیز در این کشورها زندگی می‌کنند، این چنین به دست اجانب گرفتار شده و شهید می‌شوند و مجامع بین المللی و اسلامی هم در مقابل این جنایات سکوت اختیار می‌کنند. باید همه دنیا این جنایات زشت را محکوم کنند و خصوصاً کشورهای اسلامی برای جلوگیری از چنین فجایعی، اقدامات لازم و مناسب را انجام دهند.

معظم‌له ضمن ابراز تأسف از عملکرد دولت نیجریه افزود: کشور نیجریه به جای اینکه فرقه ضاله بوکوحرام را - که در این چند سال این همه جنایت کرده و انسان‌های زیادی را به قتل رسانده است- قلع و قمع کند، با اینها همکاری کرده و شیعیان مظلوم را به قتل می‌رساند و متأسّفانه این جنایت برای آنها عادی شده است. قلب مقدس امام زمان(عج) از این جنایات و حوادث غیر انسانی ناراحت و غمگین است. باید کاری کنیم که آن وجود مقدّس از اعمال و رفتار ما خوشحال شده و غم و غصه آن حضرت را تا حد امکان رفع کنیم.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین