عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۷۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
آيا هنوز آمدنت را،بها كم است؟/ شیخ زکزاکی آنها و شیخ زیگزاگی ما؛
کشتار دلخراش و ضد بشری شیعیان در نیجریه در میان کاربران چهره فضای مجازی واکنش هایی را به دنبال داشت.
عقیق:شکل گیری و رشد قابل توجه شیعیان در  نیجریه در کنار شکوفایی امیدها و آرزوهای حق طلبان و مستضعفان، موجب بروز و تشدید مخالفت مخالفان از جمله سازمان های صهیونیستی و وهابی علیه این جریان و رهبران آنها بوده است. بررسی دقیق این مخالفت ها از همکاری پنهان دو جریان سلفی و صهیونیستی در قالب حرکت های تروریستی علیه شیعیان حکایت دارد. این اقدامات عمدتاً با طراحی موساد و با مشارکت نیروهای امنیتی نیجریه عملیاتی شده است. هنوز جهان تشیع در شوک حمله شبانه و وحشیانه به خانه رهبر شیعیان نیجریه به سر می برد.

«ابراهیم موسی» سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه از مجروحیت شدید شیخ «ابراهیم زکزاکی» زعيم شیعیان این کشور در جریان حمله ارتش به منزل وی خبر داد و گفت وی به کادونا (مركز استان) منتقل شده است.

آيا هنوز آمدنت را،بها كم است؟/ + عکس

موسی گفت: شیخ ابراهیم زکزکی صبح دوشنبه در خانه تخریب‌ شده‌اش، بازداشت شد. به شهر «کادونا» منتقل شده است. ما با پزشک معالج وی تماس گرفتیم و او تایید کرد که رهبر ما به دلیل اصابت ٤ گلوله به شدت مجروح شده است.

به گفته موسی و همچنین شاهدان محلی، ارتش از روز گذشته اقدام به جمع آوری شهدا با کامیون کرده است.

در همین رابطه تعدادی از چهره های مطرح در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به این حادثه دلخراش واکنش نشان دادند:

حجت الاسلام شهاب مرادی، در صفحه اینستاگرام خود با انتشار این عکس نوشت: سلام
به چهره ي مصمم و صبور اين مرد نگاه كنيد. ايشان رهبر مظلوم شيعيان نيجريه است. ديروز بيش از سيصد نفر از عزيزانش ،از محبين اهل بيت عليهم السلام مظلومانه در يورش ارتش و ياغيان بوكوحرام كشته شدند.

چشم ها حرف مي زنند!

نگاه به چهره عالم عبادت است و نگاه به تصوير اين چهره كه يك عالم مجاهد و صبور است، پر ثواب تر
خيلي اين نكته تلخ است: جناب زكزاكي، پدر چهار شهيد! است. او چهار پسر داشت؛ سه پسر در روز قدس پارسال و آخرين پسر عزيزش نيز ديروز صبح شهيد شد.
از احوال خودش نيز خبر دقيقي در دست نيست. زنداني است و شايد مجروح و زنداني! لطفا براي نصرت و عزت شيعيان مظلوم خصوصا اين عزيزان دعا كنيد.

آيا هنوز آمدنت را،بها كم است؟/ + عکس

مژده لواسانی، گوینده تلویزیون، نیز در واکنش به این حادثه دردناک نوشت: احساس ميكنم همين روزها ممكن است از حجم اينهمه خبر تلخ و تكان دهنده،قلبم براي هميشه بگيرد...
و فكر ميكنم از عمق مظلوميتِ اين روزهاي انسانها،در هرگوشه ي جهان،
صدايي رسا بايد تو را بخواند كه "آيا هنوز آمدنت را،بها كم است؟"

اينها شيعيانِ مظلوم #نيجريه هستند،كه سلاخي شده اند...به مظلومانه ترين شكل ممكن!باور كنيد با مردم كشورهاي ديگر فرقي ندارند براي ابراز همدردي و اعلام غمخواري...
شايد فقط مجرم تر باشند!چون مسلمانند!و البته جرمشان سنگين تر است،اينها شيعه هستند و محب علي!و اين هنوز هم جرم سنگينيست...هنوز،پس از قرن ها... *****

تكمله:نفرين به ظلم،نفرين به سكوت در برابر كشتار،نفرين به جنايت
به جنايتكاراني كه "انسانيت"را عزادار ميكنند...تسليت به جهان...به همه ي مردم بي گناه،از نيجريه تا فرانسه،از عراق تا يمن...

آيا هنوز آمدنت را،بها كم است؟/ + عکس

مهربون همتی، همسر بیت الله عباس پور، قهرمان پرورش اندام در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بسم الله الرحمن الرحيم

/السلام علیک یا ابا عبدالله/ 

هرجا مظلومی باشد قلب ما نگران آنجاست و اینبار آفریقا _نیجریه_ حسینیه بقیة الله ...
هیهات منا الذلة
برای شیعیان نیجریه دعا کنیم برای کسانی که چند روز پیش با در دست داشتن عکس های امام (ره) و رهبری برای سالار شهیدان پیاده روی 18 کیلومتری را ترتیب دادند همان ها که خار چشم بوکوحرام اند و سالهای سال با استعمار انگلیس مبارزه کردند.

آيا هنوز آمدنت را،بها كم است؟/ + عکس

محمد رضا زائری، رئیس مجموعه فرهنگی یادمان انقلاب اسلامی در صفحه خود نوشت: آرمانها و شعارهاي انقلاب اسلامي استقلال و آزادي و عدالت و برابري بود. هدف انقلاب نابودي كاخ نشين ها و حكومت مستضعفين بود . عبارات آتشين نهج البلاغه را مي خواندند و داستانهاي سيره پيامبر و حوادث صدر اسلام را نقل مي كردند. اين رويكرد انقلابي با سرعتي باورنكردني صادر شد و امروز از پاكستان تا بحرين و از بيروت تا كاليفرنيا صداي انقلاب شنيده مي شود. سي و هفت سال بعد از انقلاب اسلامي ما ، در زارياي نيجريه محرومان آفريقايي آرزوهاي خود را در آرمانهاي ايراني مي بينند و پاي اين آرمانها ايستاده اند و جان مي دهند و چهره به چهره با استكبار جهاني مي جنگند و ما سي و هفت سال بعد درگير اختلاس اين و خيانت آن و رشوه اداري و رباي بانكي هستيم. دغدغه آنها نجات انسان و دغدغه ما فروش پرايد است ! نخبگان آن سوي دنيا حسرت يك لحظه ديدار رهبر ما را دارند و مديران اينجا براي نرم كردن دل شيطان بزرگ نقشه مي كشند و حسرت مي خورند. شيخ زكزاكي در آن سوي دنيا براي كرامت انسان و آزادي و انقلاب اسلامي خون مي دهد و شيخ زيگزاگي ما در اينجا در سوناي خشك به نتيجه انتخابات مجلس فكر مي كند! ... واقعا حيف شد، همه انقلاب را صادر كرديم! كاش يك ذره اش را محض احتياط براي خودمان نگه مي داشتيم !

آيا هنوز آمدنت را،بها كم است؟/ + عکس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین