عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۹
حجت الاسلام صديقي در چلمين روز رحلت آيت الله خوشوقت گفت
امام جمعه موقت تهران اشاره به جایگاه علمی و اخلاقی آیت الله خوشوقت و تلاش و اهتمام ایشان برای تربیت شاگردان گفت: آیت الله خوشوقت نمونه ای از یک انسان متواضع و با اخلاق بودند که اخلاق و منش ایشان باید مورد توجه طلاب جوان قرار گیرد.
عقیق:مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله خوشوقت پنجشنبه 15 فروردین در مسجد اعظم قم برگزار شد.

اين مراسم با حضور گسترده، علما، اساتید و اعاظم حوزه همچون آیات علوی گرگانی، مصباح یزدی، امینی، حسینی بوشهری، سعیدی، کعبی،برخی اعضای جامعه مدرسین و عموم مردم و روحانیت همراه بود،حجت الاسلام و المسلمین كاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران طی سخنانی با تاکید بر این که مرحوم آیت الله خوشوقت حقیقتایک انسان متواضع و با اخلاق بودند که منشا خدمات ماندگاری برای اسلام و نظام و حوزه های علمیه شدند، اظهار داشت: این شخصیت برجسته در طول عمر پربرکت خویش، عنایت و توجه ویژه ای به تربیت شاگردان داشتند و از این رهگذر نیز طلاب و فضلای زبده و با اخلاقی را تحویل جامعه دادند.

وی همچنین با بیان این که تاریخ تشیع همواره شاهد حضور و فعالیت علما و بزرگان بسیاری بوده که کمر همت برای اعتلای مکتب بسته اند، گفت: بنده به عنوان کسی که از قدیم الایام به ایشان ارادات و علاقه وافری داشته ام ، شاهد بوده ام که این عالم بزرگوار و متقی از هر فرصتی برای تبلیغ دین مبین اسلام، مکتب تشیع و انقلاب اسلامی بهره می بردند.

این استاد اخلاق حوزه در ادامه با اشاره به حمایت های همه جانبه مرحوم آیت الله خوشوقت از مقام و جایگاه ولایت فقیه، خاطرنشان کرد: ایشان به معنای واقعی تکیه‌گاهی برای نظام و مقام معظم رهبری و اعتباری برای این کشور امام زمانی بودند و ما بعدها خواهیم فهمید که چه گوهری را از دست داده ایم.

وی افزود: مرحوم آیت الله خوشوقت برای نسل جوان ما تکیه گاهی آرامش بخش، برای رهبر عزیزمان دوست و انیسی دیرینه‌ و برای ما استادی اسوه و راهنمایی خوب بودندکه امثال ما درس های بیشماری از ایشان فراگرفتیم.

حجت الاسلام صدیقی همچنین با اشاره به جایگاه و مرتبت والای ایشان در عرصه فقه و عرفان و اخلاق ابراز داشت: اين بزرگوار در بُعد نقلي، عقلي، معرفتي، عملي و اخلاقی، دارای برجستگی های خاصی بودند، ضمن آن که در بُعد علمي،نیز از درجه والایی بهره مند بودند.

وی ابراز امیدواری کرد: نسل جوان جامعه و همه مردم خصوصا طلاب و فضلای حوزه های علمیه هر چه بیشتر از سجایای اخلاقی، رفتاری و علمی این عالم فقید و استاد برجسته اخلاق الگوگیری کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه علمی و اخلاقی آیت الله خوشوقت و تلاش و اهتمام ایشان برای تربیت شاگردان گفت: آیت الله خوشوقت نمونه ای از یک انسان متواضع و با اخلاق بودند که اخلاق و منش ایشان باید مورد توجه طلاب جوان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این عالم ربانی از هر فرصتی برای تبلیغ دین مبین اسلام، مکتب تشیع و انقلاب اسلامی بهره می بردند و همواره حامی ولایت فقیه بودند.آیت‌الله حاج شیخ عزیزالله خوشوقت از علمای حوزه علمیه تهران، اوایل بهمن‌ماه سال گذشته به سرزمین وحی سفر کرده بود که پس از اقامت شش روزه در مدینه منوره، چهاردهم بهمن برای انجام اعمال مناسک عمره مفرده به مکه مکرمه مشرف و پس از انجام اعمال دچار عارضه تنفسی و در بیمارستان مکه بستری شد که پس از تحمل درد و رنج بیماری در حرم امن الهی به لقاءالله پیوست.

پیکر این عالم ربانی پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب در جوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

 

 

211005


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین