عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
آیت الله خوشوقت که بود؟
‌آیت‌الله خوشوقت، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات عظام سید‌حسین بروجردی و امام خمینی ‌سپری کرد‌ و حکمت و فلسفه و تفسیر را نزد علامه طباطبایی (ره) آموخت‌.
آیت‌الله خوشوقت‌ که برای انجام حج عمره در سرزمین وحی به سر می‌برد، پانزدهم بهمن ماه سال جاری، به علت عفونت حاد ریوی و نارسایی کلیوی و قلبی در شهر مکه بستری شد. 


روند درمان ایشان طی دو هفته گذشته، فراز و نشیب‌هایی داشت اما در روز سه شنبه به حدی رسید که امکان انتقال شان به تهران جهت درمان فراهم شده بود. با این حال صبح سه‌شنبه، با بازگشت عفونت ریوی، حال این عالم ربانی رو به وخامت گذارد. 

آیت‌الله عزیز خوشوقت در ماه رجب سال ١٣٠٥ هجرى شمسى در شهر بادکوبه (باکو) متولد شد. 

پدر و مادر ایشان اهل زنجان بودند اما چند سالی را به خاطر نا‌امنی منطقه، به باکو مهاجرت کرده بودند که عزیز، دومین فرزند خانواده، در آنجا تولد یافت. 

ایشان پس از تحصیلات دبیرستان، به علوم حوزوى روى آوردند و پس از پنج سال تحصیل در مسجد لرزاده تهران راهى قم شد‌. 

‌آیت‌الله خوشوقت، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات عظام سید‌حسین بروجردی و امام خمینی ‌سپری کرد‌ و حکمت و فلسفه و تفسیر را نزد علامه طباطبایی (ره) آموخت‌. 

‌پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، طی حکمی از سوی امام خمینی(ره) به عنوان نماینده ویژه ایشان در ستاد عالی انقلاب فرهنگی منصوب شدند و نیز اغلب در زمینه‌های فرهنگی، ارشاد و هدایت جوانان و تربیت فضلای مستعد، نقشی بزرگ ایفا کردند. 

آیت‌الله خوشوقت روز پانزدهم بهمن ماه سال جاری، در حالی که اعمال حج عمره را به پایان برده بودند، به علت عفونت حاد ریوی در بیمارستانی در شهر مکه بستری شدند. شدت عفونت ریوی، موجب عفونی شدن خون ایشان و نیز از کار افتادن کلیه‌های‌شان شده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین