عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۹۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
امام جمعه قم تبیین کرد؛
تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: ما منکر زیارت از راه دور نیستیم؛ اما اگر بخواهیم به کمال زیارت دست یابیم، باید در کنار قبر اباعبدالله(ع) باشیم.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، با اشاره به فضیلت زیارت امام حسین(ع) اظهار داشت: امام صادق(ع) می‌فرماید: اگر کسی موفق شود تمام دوران خودش حج به جا آورد؛ ولی به زیارت امام حسین(ع) نرود این شخص حقی از حقوق پیامبر(ص) را ادا نکرده است.

وی با اشاره به فضیلت زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلا ابراز داشت: اما صادق(ع) فرمودند: اگر کسی از مؤمنین بمیرد و قبر اباعبدالله(ع) را زیارت نکند، اصل دینش ناقص است و اگر به دلایلی وارد بهشت شود، پایین‌تر از تمام مؤمنین است.

امام جمعه قم با بیان این مطلب که زیارت قبر امام حسین(ع) حقی از حقوق الهی است که اگر شخص ادا نکرده باشد، مورد بازخواست قرار می‌گیرد، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: اگر شخصی عمداً زیارت اباعبدالله(ع) را ترک کند، حقی از حقوق الهی را ترک کرده است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به روایات دیگری از امام صادق(ع) خاطرنشان ساخت: پیشوای ششم شیعیان فرمودند کسی که زیارت امام حسین(ع) را عمداً ترک کرده و فکر کند که شیعه ماست و به همین حالت بمیرد، شیعه ما نبوده است؛ هرچند اگر این شخص بهشتی باشد، از باب میهمان وارد جنت خواهد شد و در روایت دیگری از امام صادق(ع) داریم که ترک زیارت موجب دخول در جهنم است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: از مجموع این روایت این معنا به ذهن می‌آید که زیارت امام حسین(ع) جزو دین، ایمان، اعتقاد و حقوق خدا و رسول خداست.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که از این روایات در می‌یابیم این است که قبر أباعبدالله(ع) باید زیارت شود و زیارت از راه دور شامل کسانی است که دسترسی ندارند.

امام جمعه قم در پاسخ به این موضوع که وهابیت زیارت را شرک می دانند، بیان داشت: ما باید ببینیم اهل‌بیت(ع) و علمای دین که برای ما حجت هستند، در زمان زیارت چه اعمال و رفتاری انجام می دهند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به فرازهایی از زیارت‌نامه‌های معتبر، گفت: توحید، یکی از فرازهای زیارت‌نامه‌هاست و ما در آنها به وحدانیت خداوند شهادت می‌دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این مطلب که سخن از رسالت انبیاء و پذیرش آن در زیارت‌نامه‌ها آمده است، ادامه داد: از دیگر فرازهایی که در این زیارت نامه ها مطرح است، موضوع امامت می باشد؛ به این دلیل که به نظر شیعه، امامت بخشی از اصول دین است؛ چراکه ادامه خط نبوت می باشد.

وی گفت: ما در زیارت‌نامه‌ها خط رفتاری و ایمانی خود را مشخص می‌کنیم و از شئون ائمه(ع) و باب معاد سخن می‌گوییم.

امام جمعه قم اظهار داشت: ما منکر زیارت از راه دور نیستیم؛ اما اگر بخواهیم به کمال زیارت دست یابیم، باید در کنار قبر اباعبدالله(ع) باشیم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین