عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
به همت موسسه قدیم‌الاحسان به چاپ رسید
کتاب«ره توشه نوکری» توسط موسسه قدیم الاحسان منتشر شد. در بخش‌هایی از این کتاب توصیه‌های حاج منصور ارضی به مداحان آورده شده است. او از آن‌ها خواسته: « از رفتن به مجالسی که واعظ نداشته و حلال و حرام الهی گفته نمی‌شود، خودداری کنیم».
عقیق: کتاب «ره توشه نوکری» که حاوی رهنمودها و اندرزهای برخی علمای ربانی به همراه توصیه‌های معرفتی و مهارتی حاج منصور ارضی، مداح اهل‌بیت(ع) است، توسط موسسه فرهنگی هنری قدیم الاحسان چاپ و منتشر شد.

این کتاب به چهار بخش تقسیم شده‌است که بخش اول آن مشتمل بر فرازهایی از رهنمودها و اندرزهای ارزشمند و راهگشای برخی علمای ربانی خطاب به روضه خوانان و اهل منبر است. در این بخش در فرازی از مقام معظم رهبری این چنین نقل شده است: «مداحی، معرفت افزا است. مداحی، پراکندن معرفت و حکمت و امید و عقیده راسخ است.»

بخش دوم شامل نقطه نظرات معرفتی حاج منصور ارضی است که در طی سالهای متمادی در اجتماع ذاکران و مداحان آل الله در همایشهای پیش از محرم بیان شده است. حاج منصور ارضی در این بخش با اشاره به دفاع از ولایت و حریم اهل بیت(ع) به عنوان مهمترین تکلیف نوکران امام حسین علیه السلام تصریح می‌کند: «ما باید مکمل علما و وعاظ باشیم و از رفتن به مجالسی که واعظ نداشته و حلال و حرام الهی گفته نمی‌شود، خودداری نماییم.»

بخش سوم این کتاب حاوی تذکرات حاج منصور ارضی درباره مداحی در مجالس محرم بوده و در بخش چهارم به نکات فنی و مهارتی مداحی اشاره شده است.

این کتاب به کوشش مجید عیوضی و توسط معاونت پژوهش موسسه فرهنگی هنری قدیم الاحسان چاپ و منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب به نقل از حاج منصور ارضی آمده است: «عمل به تکلیف در مداحی این است: بداینم چه بخوانیم و چه بگوییم که هم دشمنان آن روز را معرفی کرده باشیم و هم دشمنان امروز را... شیاطین به هر قیمتی شده می‌خواهند به مجالس ابی عبدالله(ع) ضربه وارد سازند لذا در ایام محرم بسیار باید مراقب کشمکشها و عصبانیت‌ها بود.»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین