عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
مديرعامل موسسه قديم الاحسان از انتشار كتاب مقتل روايي امام حسين(ع) براي مداحان و ستايشگران اهل بيت(ع) خبر داد.
عقیق: جواد حيدري، مديرعامل موسسه قديم الاحسان گفت: اين كتاب براي اولين بار توسط محمد صفري به فارسي ترجمه شده و تمام مطالب آن بر اساس روايات وارده از ائمه معصومين(ع) درباره امام حسين(ع) و شهادت آن حضرت است.
وي اين كتاب را ترجمه مقتل الحسين الماثوره نوشته آيت الله نجم الدين طبسي دانست و به مداحان و ستايشگران اهل بيت(ع) سفارش كرد تا از اين كتاب به عنوان منبعي معتبر در مجالس حسيني استفاده كنند.
مديرعامل مجمع شاعران اهل بيت(ع) در ادامه گفت: كتاب مقتل روايي امام حسين(ع) از سوي انتشارات آرام دل چاپ شده و درباره روضه هاي سيدالشهداست كه از زبان ائمه نقل شده و روايات پيامبر اكرم(ص)، اميرمومنان(ع)، فاطمه زهرا(س) و ساير ائمه به تفكيك در آن بيان شده و از روايات تاريخي در اين كتاب خبري نيست.
وي يكي ديگر از محصولات منتشرشده در آستانه ماه محرم از سوي انتشارات دل آرام را كتاب جامه دران دانست كه به همراه سي دي سبك هاي مداحي ارائه شده است.
حيدري گفت: كتاب جامه دران شامل آثار برگزيده شاعران و مداحاني است كه اشعار خود را به دبيرخانه سوگواره نوحه هاي عاشورايي جامه دران ارسال كرده اند و قطعه هاي صوتي و متن اشعار شاعران و مداحان در قالب تصنيف(زمزمه)، زمينه، نوحه، واحد و شور در اين كتاب آمده است.
اين شاعر آييني اضافه كرد: اشعار اين كتاب مربوط به حضرت مسلم(ع)، ورود كاروان امام حسين (ع) به كربلا، حضرت رقيه(س)، جوانان حضرت زينب(س)، عبدالله بن الحسن(ع)، حضرت قاسم بن الحسن(ع)، حضرت علي اصغر(ع)، حضرت علي اكبر(ع)، حضرت عباس(ع) و امام حسين (ع) است.
وي با اشاره به فعاليت هاي موسسه فرهنگي هنري قديم الاحسان گفت: برنامه هاي متنوعي براي شاعران، مداحان و نخبگان استان ها درنظر گرفته شده كه از امروز همايشي با حضور 2 هزار نفر از شاعران و مداحان و نخبگان استان اصفهان و شهرستان هاي اطراف در شهر اصفهان برگزار مي شود.
حيدري افزود: در اين همايش مداحان و شاعران استان با مراجع و علماي اصفهان همچون آيت الله العظمي حسين مظاهري و استاد اخلاق آيت الله محمدعلي ناصري ديدار خواهند كرد.
وي از برگزاري چنين همايش هايي در ساير استان ها خبر داد و گفت: اين برنامه ها به منظور ارتقاي معارفي و آموزشي مداحان و شاعران صورت مي گيرد و طي آن خلاصه اي از مباحث پژوهش شده در موسسه قديم الاحسان مربوط به موضوع هاي مداحي از سوي حاج منصور ارضي بيان مي شود.
مدير عامل موسسه قديم الاحسان افزود: اين برنامه ها در قالب اردوهاي كوتاه مدت آموزشي و برگزاري همايش درنظر گرفته شده و مداحان و شاعران پس از 2 روز آموزش در همايشي كه براي همگان برپا مي شود، شركت مي كنند.
حيدري در پايان گفت: سال گذشته همايشي از سوي مجمع شاعران اهل بيت(ع) در مشهد براي شعرا برگزار شد كه نخبگان و شاعران 18 استان در آن حضور داشتند و يك همايش نيز از سوي موسسه قديم الاحسان در جهرم برگزار شد كه مداحان و شاعران هفت استان در آن حضور داشتند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین