عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
وزیر بهداشت با اشاره به تعهد عربستان در عدم دفن زائران ایرانی در مکه گفت: اگر جانباختگان ایرانی منا در مکه دفن شده‌اند، مربوط به پیش از دادن این تعهد است.
عقیق:سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش روز جهانی غذا در جمع خبرنگاران  با اعلام این مطلب گفت: از قوه قضاییه انتظار داریم تا درخصوص مجازات تولیدکنندگان مواد غذایی ناسالم سریع عمل کند تا اگر مردم تخلفی را در محصولات غذایی و دارویی مشاهده می‌کنند براساس قانون در کمترین زمان مجازات هایی که بازدارنده باشد، انجام شود.وی با تاکید بر این که پس از تعهد مقامات کشور عربستان نسبت به این که هیچ زائر ایرانی از جانباختگان منا در مکه دفن نمی شود، زائری در این شهر دفن نشده است، عنوان کرد: اگر جانباختگان ایرانی منا در مکه دفن شده‌اند، مربوط به پیش از دادن این تعهد است. این موضوعی است که مقامات عربستان سعودی بر آن تاکید می‌کنند.

وی با بیان این که در صورتی که اقدامی بر خلاف قول ارائه شده صورت گرفته باشد توسط تیم پزشکی قانونی که به عربستان اعزام شده‌اند، مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: وزیر بهداشت و پزشکی قانونی عربستان در دو هفته گذشته نسبت به تشخیص هویت جانباختگان ایرانی در منا و رفع نگرانی خانواده‌های ایرانی کمک‌های قابل توجهی را ارائه دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین مقامات عربستان در ادامه برای اطلاع از آن دسته از ایرانیانی که بر اثر فاجعه منا مفقود شده اند، نیز به ما کمک خواهند کرد. البته در پیگیری این موضوع وزارت کشور و نیز وزارت حج عربستان نیز باید همراهی داشته باشند.

هاشمی در پایان با بیان این که بررسی وضعیت آن دسته از افرادی که جانباخته اند اما مشخصات فردی آنها معلوم نیست مربوط به حوزه پزشکی است، عنوان کرد: در این مورد وزارت بهداشت عربستان در ادامه کمک هایی که به ایران داشته است، نیز همراهی های لازم را خواهد داشت.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین