عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۸۶۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
سرپرست عمليات حج شركت فرودگاه‌هاي كشور از ورود 1703 زائر سرزمين وحي به كشور در روز گذشته خبر داد و گفت: با پروازهاي روز شنبه عمليات بازگشت زائران به پايان رسيد.
عقیق:منوچهر سپاسي، سرپرست عمليات حج شركت فرودگاه‌هاي كشور با بيان اينكه روز شنبه عمليات بازگشت حجاج از سرزمين وحي به كشورمان به پايان رسيد، افزود: روز شنبه يك هزار و 703 زائر بيت ‌الله الحرام با 3 پرواز وارد سه فرودگاه بين المللي امام خميني، اصفهان و يزد شدند كه سهم فرودگاه امام 3 پرواز، فرودگاه اصفهان 8 پرواز و فرودگاه يزد نيز يك پرواز بود.
وي گفت: آخرين پرواز زائران سرزمين وحي عصر روز گذشته وارد فرودگاه بين المللي اصفهان شدند و بدين ترتيب علميات بازگشت حجاج به كشور خاتمه داد.
سپاسي با بيان اينكه عمليات بازگشت حجاج ايراني از 6 مهر آغاز شد و تا 25 مهرماه ادامه داشت، افزود: در اين مدت و با احتساب پروازهاي روز گذشته در مجموع 64 هزار و 997 نفر با 223 پرواز وارد كشور شدند كه اين آمار مربوط به حجاج و كاركنان بعثه و ساير دستگاه‌هاي خدمات‌رسان است.
سرپرست عمليات حج شركت فرودگاه‌هاي كشور افزود: در سال جاري پروازهاي حج با سه شركت هواپيمايي ايران‌اير، ماهان و سعود و از 19 فرودگاه امام خميني(ره)، شيراز، اصفهان، مشهد، تبريز، اروميه، ساري، گرگان، اهواز، رشت، بندرعباس، كرمان، كرمانشاه، يزد، بوشهر، اردبيل، زاهدان، زنجان و همدان انجام شد.
وي با بيان اينكه فرودگاه‌بين‌المللي امام خميني با اعزام و پذيرش حدود 20 هزار زائر پرترددترين فرودگاه حج و فرودگاه اردبيل با اعزام و پذيرش حدود 460 زائر كم‌ترددترين فرودگاه حج بودند ،گفت: عمليات انتقال حجاج نيز از يكم تا 26 شهريورماه با 222 پرواز صورت گرفت.
در حج امسال كه با شعار «حج؛ معنويت، بصيرت و همدلي اسلامي» مزين شده بود؛ چهار دعاي كميل باشكوه در مدينه، مراسم برائت از مشركين و مراسم دعاي عرفه برگزار شد.
همچنين بيش از 150 جلسه انس و معرفت در كاروان ها و ده ها برنامه قرآني در داخل كاروان ها و در مسجدالحرام و مسجدالنبي برگزار شد.
10 نشست تخصصي و همايش بين المللي با حضور فرهيختگان جهان اسلام با موضوع قدس، تقريب، اهل بيت عليهم السلام و مقام و منزلت زن از ديدگاه اسلام در مكه مكرمه و مدينه منوره برگزار شد.
حدود 30 ديدار در حوزه ديپلماسي حج با وزرا و بعثه هاي كشورهاي اسلامي انجام گرديد.
بيش از 30 بازديد از هتل هاي محل استقرار زائران ايراني توسط سرپرست حجاج و رييس سازمان حج و زيارت انجام پذيرفت.
در حج امسال 64 هزار زائر ايراني به سرزمين وحي مشرف شدند كه متأسفانه 464 نفر از حجاج كشورمان در فاجعه منا، جان خود را از دست دادند.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین