عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
محمود لولاچیان:
محمود لولاچیان در نشست خبری کانون خورشید با بیان اهمیت روز غدیر و تأکید بر احیای سنتهای غدیر گفت: در روز غدیر نباید صرفا جشن گرفت بلکه این روز دارای نمازی است که باید احیا شود.
عقیق:محمود لولاچیان از فعالان فرهنگی مذهبی جبهه انقلاب اسلامی در نشست خبری کانون خورشید و رونمایی از سایت‌های اکمال و ابلاغ که صبح دیروز ۷ مهرماه در خبرگزاری مهر برگزار شد، طی سخنان کوتاهی با برشمردن اهمیت روز عید غدیر گفت: غدیر اس و اساس مذهب و حتی دین اسلام است. دین اسلام بر غدیر بنا نهاده شده است. در اسلام هیچ کاری و هیچ موضوعی به اندازه غدیر توسط پیامبر اسلام(ص) مورد تأکید نبوده است و به اندازه آن برایش اهمیت قائل نبودند.

رئیس بنیاد کوثر در ادامه سخنانش افزود: در آخرین حجی که پیامبر(ص) مشرف شده بودند فراخوانی برای همه شهرها و بلاد و مناطق اسلامی فرستاده بودند و از مردم برای حضور در این حج دعوت کرده بودند و جمعیت زیادی جمع شده بودند، در تاریخ آمده است که ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر مردم جمع شده بودند. پیامبر(ص) علاوه بر اینکه حج واقعی و درست را به مردم آموزش دادند در نهایت طبق دستور خداوند و با انزال آیه ابلاغ يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرِينَ به پیامبر دستور ابلاغ ولایت علی(ع) را دادند.

لولاچیان اظهارداشت: با ابلاغ این پیام آیه الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتي وَ رَضيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ ديناً نازل شد. یعنی دین اسلام با ابلاغ ولایت امام علی و فرزندان ایشان تکمیل شد و خداوند راضی شد که این دین ما باشد. پیامبر سه روز در غدیر سخنرانی کردند و مردم آمدند با علی(ع) بیعت کردند، حتی زنها با دست بردن در تشت آب که طرف دیگر دست مولا بود با ایشان بیعت کردند.

وی با اشاره به اینکه پیام غدیر تنها محبت و مودت علی(ع) نیست، بلکه علاوه بر این، قبول ولایت ایشان است یعنی ما ایشان را در خودمان اولی به تصرف بدانیم.

لولاچیان با معرفی فعالیتهای غیدیر و بنیاد غدیر به معرفی فعالیتهای غدیر بعد از انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: در حدود بیست سال پیش در زمان حیات آیت الله بروجردی، ایشان دستور به برگزاری همایشی در مورد غدیر در لندن را دادند که بنیاد غدیر با تلاشهای مرحوم آیت الله خزعلی این بنیاد پا گرفت و فعالیتهای زیادی انجام داد. اکنون کانون خورشید با حضور در این عرصه تنه به تنه این بنیاد زده و حتی در بعضی جاها از این بنیاد جلوتر رفته است. برنامه های متنوعی را برای سالهای آتی در نظر گرفته است که به حول و قوه الهی در این عرصه کارهای مهمی خواهد گرفت.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر احیای سنتهای غدیر گفت: در روز غدیر نباید صرفا جشن گرفت بلکه این روز دارای نمازی است که باید احیا شود و باید قنوت خورشید را در این روز پاس داشت. همچنین روزه و اطعام در این روز سفارش شده است که باید احیا شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین