عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۲۶۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
غدیر را باید فریاد کرد؛ به تعبیر علامه امینی صاحب کتاب شریف الغدیر، «اگر غدیر را در طبل و دُهل می کردند، واقعه عاشورا پیش نمی آمد.» ضیافت علوی، بهانه ای است برای فریاد غدیر.
عقیق:در مقدمه کتابچه طرح ضیافت علوی پیرامون معرفی این طرح کشوری می خوانیم:
هوالاول اللهم اجعَلنَا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِوِلاَیَةِ أمیرِالمُؤمِنینَ علی بن ابیطالب و الائمه المعصومین عَلَیهمِ السَّلاَم
اعتقاد، باور بزرگی است که شاید همیشه آن را ساده و روان در گنجینه خود داریم. بعضی وقتها همه چیز با ما صحبت می کند، زمانی که به چیزی فراتر از داشته ی خود نیاز داریم. ما اعتقادی داریم که آن را با چیزی فراتر از وجودمان باور داریم. 
حس بسیار عجیبی است که تو مهمان سفره ای باشی که منشأ آن اعتقاد توست ... سه سال پیش بچه های مسجد الغدیر و هیئت روضه الزهرا سلام الله علیها، که زیر نظر مرکز فرهنگی عصر ظهور اهواز فعالیت می کنند، تصمیم گرفتند علاوه بر تمام فعالیتهای فرهنگی خود دوره های دانش آموزی، راه اندازی مدرسه، مسجد، نشریات، سایتها و ... سنتی را زنده کنند که امام مجتبی علیه السلام آن را بنا کرد، اطعام روز عید غدیر خم... .
غدیر را باید فریاد کرد؛ به تعبیر علامه امینی صاحب کتاب شریف الغدیر، «اگر غدیر را در طبل و دُهل می کردند، واقعه عاشورا پیش نمی آمد.» ضیافت علوی، بهانه ای است برای فریاد غدیر... و همین است که بچه های هیئت در این ایام، شور عجیبی دارند؛ چیزی شبیه شور محرم! 
کار بزرگی بود و این یک مهمانی ساده نبود. بچه ها می خواهند به پیروی از کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه السلام ۱۴۰۰۰ وعده غذا بپزند که هرکدامش دوایِ دردِ دلِ یک محب باشد و خاری در چشم عدو. ما اعتقادی داریم که آن را با چیزی فراتر از وجودمان باور داریم. 
خــدا را شکــر، مولایــم علـــی شــد ... (۱)


پی نوشت:
۱:الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
منبع:مهر
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین