عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰
این اشتیاق در طلب علم از تو عجیب نیست، زیرا تو به دعای امام علیه السّلام متولد شده ای.
عقیق: محمد بن علی اسود می گوید: 
علی بن بابویه پس از درگذشت محمد بن عثمان بن عمری از من درخواست کرد که از ابوالقاسم حسین بن روح نایب خاص حضرت ولی عصر علیه السّلام بخواهم تا مولایمان صاحب الزمان علیه السّلام از خدای تعالی بخواهد که فرزند پسری به وی عنایت فرماید. 
می گوید، از او درخواست کردم و او نیز آن را به انجام رسانید و پس از سه روز به من خبر داد که آن حضرت علیه السّلام برای علی بن حسین دعا نموده اند و به زودی فرزند مبارکی برایش به دنیا خواهد آمد که خداوند به وسیله آن فوائدی به وی را خواهد رساند و بعد از آن نیز دارای فرزندانی خواهد شد. 
محمد بن اسود می گوید، من برای خودم نیز درخواست کردم که آن حضرت علیه السّلام از خدای متعالی بخواهد که فرزند پسری به من عطا نماید اما نپذیرفتند فرمودند: «راهی برای آن نیست.» 
می گوید: برای علی بن حسین، فرزندش – محمد- [مؤلف کتاب کمال الدین و تمام النعمه] متولد شد و پس از آن نیز اولاد دیگری به دنیا آمدند اما برای من فرزندی متولد نشد. 
شیخ صدوق(ره) می گوید: بسیاری از اوقات که ابوجعفر اسود [راوی روایت] مرا می دید که به درس استادمان محمد بن حسن(ره) می رفتم و اشتیاق فراوانی به فراگیری کتب علمی و حفظ آن ها داشتم، به من می گفت: این اشتیاق در طلب علم از تو عجیب نیست، زیرا تو به دعای امام علیه السّلام متولد شده ای. 

منبع: معجزات امام مهدی علیه السّلام، ص۱۹۶-۱۹۷.
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین