عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
روز پنجم ماه مبارک در مسجد حضرت امیر(ع)
انبیا و ائمه چیزی را می خواستند که یقین داشتند خدا برآورده می کند و وجودشان گنجایش گرفتن آن را دارد

گزارش تصویری


عقیق: مراسم پنجمین روز ماه مبارک رمضان از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی و حجت الاسلام انصاریان در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد.

گزیده از سخنان حجت الاسلام علوی تهرانی را بخوانید

_ این که ما عمل خود را می بینیم دلیلش این است که عمل ما در این دنیا آخرت ما را می سازد. انسان ها از اعمال سوءشان بدشان می آید. در سوره مبارکه آل عمران آمده است که روزی هر انسان و موجود زنده ای که محشور می شود  عمل خوب و بدش را می یابد. آن هایی که عمل بد انجام دادند آرزو می کنند ای کاش بین عمل بد و ما فاصله ای بود. ما در گرو اعمال خود هستیم و هیچ تردیدی هم در آن نیست.

_ در سوره مبارکه غافر آیه 40 آمده است که آن چیزی که قیامت ما را می سازد عمل صالح است.  کسی که عمل صالح انجام می دهد فرقی نمی کند که زن باشد و یا مرد باشد .  بهشت من و شما را عمل صالح می سازد. عذاب قیامت سنگین است. 

_ بنا به فرمایش امام صادق(ع) بسیاری از اعمال در پیشگاه حق رد می شود اما خدا ارحم الراحمین است. جایگاه انجام عمل صالح دنیا است. ترک دنیا در مکتب پیامبر عظیم الشأن معنی ندارد اما کیفیت زندگی در دنیا نقشه و دستور دارد.

_ طبق فرمایش حضرت امیرالمؤمنین(ع) مؤمن کسی است که دو روزش یکی نباشد. در نصیحت لقمان به پسرش آمده است که پسرم در دنیا دنبال درآمد به اندازه کفایت باش. پسرم دنیا را به آخرت نفروش. صددر صد دنیا را ترک نکن.


گزیده از سخنان حجت لااسلام شیخ حسین انصاریان را بخوانید:


_ حضرت ابراهیم از خداوند خواست که می خواهم کیفیت زنده شدن مردگان را با چشم خود ببینم. تا دلم آرامش پیدا کند. چگونه زنده کردن در اختیار خداوند است. اطمینان نسبت به حقایق عالم از اعظم نعمت های پروردگار عالم به بندگان مؤمنش است. تردید و شک و دودلی نسبت به حقایق اگر برطرف نشود ما را در مرز شقاوت دنیا و آخرت قرار می دهد.

_ از امام باقر (ع) راجع به اطمینان و آرامش دل مطلب مهمی آمده است. ایشان می فرماید من با پدرم زین العابدین از مدینه به نجف آمدیم. آن زمان قبر امیرالؤمنین(ع) مخفی بود. غیر از اهل بیت کسی از جای قبر نداشت. پدرم کنار قبر این زیارت را خواند که دو سه خط بیشتر نیست. امام سجاد بعد از السلام علیک وارد گدایی عاشقانه حکیمانه از پروردگار می شود(1).

_با توجه به اینکه انبیاء خدا و ائمه تا آخر عمر دست گداییشان به طرف خدا دراز بود معلوم می شود انسان یک موجود گسترده ای از نظر باطن است که گسترده تر از او در عالم وجود ندارد. انبیا و ائمه چیزی را می خواستند که یقین داشتند خدا برآورده می کند و وجودشان گنجایش گرفتن آن را دارد.این گستردگی انسان است.

_ قرآن یک اسم قیامت را یوم الحسرة بیان می کند که در آن روز تمام خوبان عالم حسرت می خوردند از این که جا داشتند و خود را پر نکردند و بدها هم حسرت می خوردند که چرا سر این سفره ننشستند. ائمه ما دعا را افضل عبادت و صلاح مؤمن بیان می کنند . دعا گره ای است که خدا با قدرتش محکم به قضا و قدر انسان زده است. این عظمت دعا است.

 

1)       «السلام علی ابی الائمة و خلیل النبوة و المخصوص بالاخوة. السلام علی یعسوب الایمان و میزان الاعمال و سیف ذی الجلال. السلام علی صالح المؤمنین و وارث علم النبیین، الحاکم فی یوم الدین. السلام علی شجرة التقوی. السلام علی حجة الله البالغة و نعمته السابغة و نقمته الدامغة، السلام علی الصراط الواضح … انت وسیلتی الی الله و ذریعتی ولی حق موالاتی و تامیلی; فکن لی شفیعی الی الله عز و جل فی الوقوف علی قضاء حاجتی و هی فکاک رقبتی من النار و اصرفنی فی موقفی هذا بالنحج. و النجم الائح و الامام الناصح و رحمة الله و برکاته. اللهم ارزقنی عقلا کاملا و لبا راحجا و قلبا زکیا و عملا کثیرا و ادبا بارعا و اجعل ذلک کله لی و لا تجعله علی برحمتک یا ارحم الراحمین.»

 

سلام بر پدر امامان و دوست مقام پیامبری اختصاص یافته به [رسول خدا.] درود بر پیشوای ایمان، میزان اعمال، شمشیر خداوند با جلال و عظمت.
درود بر حاکم روز قیامت. درود بر درخت پرهیزکاری حجت بالغه الهی و نعمت واسعه و عذاب کوبنده خداوندی. درود بر راه روشن حق و ستاره درخشان هدایت و پیشوای خیرخواه. ای امیرمؤمنان تو وسیله و واسطه من بسوی خدایی. حق دوستی شما برای من، مایه امید است. پس مرا در توقفگاهها در پیشگاه خداوند «عزوجل » شفاعت نما و نیازم را که آزادی از آتش جهنم است برآورده ساز و از این جایگاه، پس از زیارت، مرا با موفقیت و برآورده شدن حاجتها بازگردان

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین