عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
شب پنجم ماه مبارک در هیئت مکتب الزهرا(س)
در حدیثی می فرمایند که هر کس به محبت امیرالمؤمنین(ع) از دنیا برود اول سکرات مرگ برایش آسان می شود و دوم قبرش قطعه ای از باغ های بهشت است.

گزارش تصویری



عقیق: مراسم پنجمین شب ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام دارستانی و مداحی حاج محمد رضا طاهری و کربلایی حسین طاهری در حسینیه پیروان حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام دارستانی را بخوانید:

_طبق روایات کربلا و نجف و کاظمین و عتبات شناسنامه ائمه هستند. خدا که یوسف زهرا را به هر علتی از من گرفته و من نمی توانم پشت سر امام خود نماز بخوانم در تهران به من نمره نمی دهد بلکه این نمره را وقتی به مشهد و یا کربلا و یا وقتی کنار حرم یک امام هستم، می دهد.

_ در آنجا خداوند به ملائکه می گوید که این بنده من را ببینید چقدر خوب است. این بنده من از بی امامی و بی صاحبی است که گناه می کند و ارزان خود را در برابر گناه می فروشد. که این اولین اثر زیارت است.

_ دومین اثر زیارت این است که حرم ها قطعه ای از بهشت واقعی است. الان بهشت خدا چند تا قطعه اش نیست. سامرا و کربلا و نجف و مدینه و مشهد قطعه ای از بهشت واقعی خدا هستند.  وقتی شما در حیاط حرم امام رضا(ع) نشسته اید باور کنید که تو بهشت خدا و بهشتی که بعد از مرگ خواهید رسید نشسته اید. خداوند وقتی در این دنیا روزی کسی می کند که در بهشت باشد برای این است که انسان باور کند که در آن دنیا هم اهل بهشت می باشد.

_ در حدیثی می فرمایند که هر کس به محبت امیرالمؤمنین(ع) از دنیا برود اول سکرات مرگ برایش آسان می شود و دوم قبرش قطعه ای از باغ های بهشت است. نه تنها قبر امیرالمؤمنین(ع) قطعه ای از باغ های بهشت است بلکه قبر محب امیرالمؤمنین(ع) هم قطعه ای از باغ های بهشت است. انسان با محبت امیرالمؤمنین(ع) قرب و منزلت زیادی پیدا می کند. 

_ سومین اثر زیارت این است که زیارت سقف ندارد. در عالم همه چیز سقف دارد. ولی ثواب زیارت حساب ندارد. قلب پیامبر(ص) حرم الله است. حج پیامبر خدا حج نور است و حج تمام انبیا است.در حدیثی داریم که زیارت سیدالشهدا(ع) برابر با هزار شب قدر است که شب قدر هزار ماه است. یعنی ثواب این زیارت قابل حساب نیست.برای هر قدم و نفست خداوند هفتاد حج را بدهد باز هم کم است. که این ها نشان دهنده این است که زیارت اندازه ندارد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین