عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۰۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
یادبود شهدای غواص در هیئت الرضا(ع) برگزار شد
ائمه با اینکه فرزندان رسول خدا و دارای رتبه و مقام عالیه و درجات بالا و انسان های کاملی هستند ولی همواره در آرزوی شهادت بودند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم یادبود شهدای غواص با سخنرانی حجت الاسلام حسینیان و مداحی حاج عبدالرضا هلالی ، حاج روح الله بهمنی، حاج مهدی مختاری و کربلایی موسی رضایی در هیئت الرضا(ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام حسینیان را بخوانید:

_ جایگاه شهید و مقام شهدا و عظمت شهادت در دیدگاه قرآن و اسلام این است که شاید مقامی بالاتر از آن وجود نداشته باشد. هیچ خوبی و نیکی و عمل صالحی از شهادت برتر نیست. وقتی کسی در راه خدا کشته می شود بالاتر از آن مقام و درجه و کمالی نیست.

_ ائمه با اینکه فرزندان رسول خدا  و دارای رتبه و مقام عالیه و درجات بالا و انسان های کاملی هستند ولی همواره در آرزوی شهادت بودند.شهادت هدف آفرینش است. قرآن مجید می فرماید که آنچه در زمین و آسمان آفریده شده به خاطر وجود تو انسان آفریده شده است. خورشید و ماه و شب و روز به خاطر خدمت به تو انسان آفریده شده است. یعنی همه هستی به خاطر انسان آفریده شده است.

_ خداوند انسان را آفرید تا همه ذات اقدس همایون در وجود انسان تجلی پیدا کند.به همین خاطر هدف ازخلقت انسان دیدار خداوند است. انسان آفریده شده که با تلاش خود به لقاء الله و دیدار خداوند بشتابد. انسان دارای حواس پنجگانه است و همه این حواس وسیله ای هستند تا انسان با مغز همه را درک کنند. انسان یک بعد روحانی به نام قلب و نفس مدرکه و روح و جان دارد.

_ انسان اگر به کمال برسد،یعنی به مقام انقطاع و بریدن از دنیا برسد چشم و گوش و قلبش باز و نورانی می شود که بتواند حجاب های نورانی که بین انسان و خدا وجود دارد را بدراند و به معدن عظمت الهی متصل شود. انسان به خیلی چیزها وابستگی دارد و به دلیل این وابستگی گاهی وقت ها بین حق و باطل که قرار می گیرد خدا را فراموش می کند.

_ انسان اگر می خواهد به لقاءالله برسد باید همه حصارهای مادی را بشکند و گذر کند تا چشم دل نورانی شود. تا جایی که نادیدنی ها را انسان ببیند. به قوه ادراکی برسد که با روح و جان آن را درک می کند. شهید اولین قطره خونش که به زمین می رسد به وجه الله نگاه می کند. چون شهید از همه وجودش از همه گذر کرده و خودش را منقطع کرده است.

_ شهید خدا را با تمام وجود درک می کند و می بیند. انسان می تواند در دنیا هم به مقام لقاء الله برسد به شرطی که به کمال انتقطاع برسد و از وجود مادیات خود را می رهاند.

_ شهادت تنها وسیله ای است که هم برای رسیدن انسان به هدف آفرینش است  و هم خودش هدف آفرینش است.بالاترین مقام شهدا، شهدایی هستند که در آب می جنگند. این شهدا خیلی مظلومانه به شهادت رسیدند. این شهدا را دست بسته به شهادت رساندند .

_ امروز وظیفه ما در قبال شهدا انتظار شهادت است. کسانی که به امید لقاء الله و شهادت زندگی می کنند باید عمل صالح انجام دهند. مبارزه با نفس و غزایض فرمان خداست و باید آن را انجام داد در این صورت می توانیم جامعه پاک داشته باشیم. جهاد با نفس از جنگیدن با دشمن سخت تر است.

_ شهدا زنده هستند. شهدا نزد پروردگار در حال خوردن روزی هستند. مؤمنین به باغ و حوری حواله داده می شوند و در بهشت در حال خوردن روزی هستند ولی شهدا از این ها گذشته اند و میهمان خدا هستند. پیام شهدا همان پیامی است که امام حسین دادند. امروز دنیا ملت ایران را بین عزت و ذلت مختار کرده است.پیام شهدا این است که نترسید و شجاع باشید.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین