عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
مظفر:
یزدـ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از احیای نماز جماعت در روستاها خبر داد و گفت: بر اساس توافقنامه ای که با وزارت کشور امضا شده، به زودی نماز جماعت دوباره در روستاهای کشور احیا خواهد شد.
عقیق:محمود مظفر، شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اقامه نماز استان یزد با اشاره به همراهی دولت ‌های گذشته و فعلی برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز اظهار داشت: آخرین آیین ‌نامه توسعه و ترویج نماز به هیئت دولت رفته و بخش قابل توجهی از بندهای آن تصویب شده است.

وی عنوان کرد: قرار است هر سه ماه یکبار در کمیسیون فرهنگی هیئت دولت، طرحهای مرتبط با فریضه نماز جماعت مورد تصویب قرار گیرد.

مظفر در مورد آخرین مصوبه ‌ای که در راستای توسعه و ترویج نماز توسط هیئت دولت به انجام رسیده است، عنوان کرد: بند چهار ضوابط اجرایی دستگاه‌ ها از هزینه بودجه اختصاصی برای نماز بهره‌مند شده‌ا ند و به موضوع نماز به طور ویژه و جداگانه پرداخته شده به نحوی که بودجه ‌های نماز در دستگاه‌های اداری دیگر زیرمجموعه بودجه فرهنگی نیست بلکه از کل بودجه‌ های هزینه‌ ای، درصدی به ترویج و توسعه نماز اختصاص یافته است.

مظفر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای ترویج و توسعه نماز باید در کشور الگو ارائه شود، بیان کرد: یزدیها در همه زمینه ‌های علمی، فرهنگی و هنری به کشور الگو ارائه داده‌ اند و امیدواریم بتوانند در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ نماز جماعت نیز الگو ارائه کنند.

وی تاکید کرد: با آموزش و پرورش نیز طرح مبین یا مدیریت برنامه‌ریزی یاوران نماز را طراحی کرده ایم که بر اساس آن مدارس الگو در زمینه اقامه نماز جماعت معرفی می‌شوند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، بچه‌های نماز، مدیران نماز، مدارس نماز، اولیا نماز و ... معرفی و تجلیل خواهند شد.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین