عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
پدر شعر آييني کشور:
پدر شعر آييني كشور گفت: زندگي حضرت زهرا(س) ابعاد مختلفي دارد كه انتظار است شاعران به همه آنها پرداخته و در اين زمينه شعرگويي كنند.
عقیق:استاد مجاهدي سه شنبه شب (12 اسفند) در محفل شعر خواني جشنواره فجر كه در تالار شهيد آويني قم برگزار شد گفت: شعر فاطمی پر آسیب ترین شعر در شعر امروز است و دام هایی هستند که می‌خواهند انسانیت مجسم را خفت و خاری فرو برده و فاطميه را فقط با گریه و زاری معرفی کنند.

وي بيان داشت: حضرت فاطمه(س) در برابر غاصبان خروشيد و به عنوان بانويي كه از اسلام دفاع كرد، همواره مطرح است و بايد به اين صفات آن حضرت نيز پرداخته شود.

پدر شعر آييني كشور با بيان اينكه بايد فرهنگ فاطمي را سرلوحه كارهاي خود قرار دهيم عنوان داشت: ايشان به عنوان بهترين الگو براي ما مطرح هستند و بايد همواره از اين الگو در زندگي خود استفاده كنيم.

استاد مجاهدي گفت: حضرت زهرا(س) اسوه دفاع از حريم امامت و ولايت هستند و در اين راه از همه توان خود مايه گذاشتند تا اين حريم خدشه‌دار نشود.

وي گفت: حضرت زهرا(س) بدعت‌ها را ناديده نگرفتند و دست رد بر همه زياده‌خواهي زدند و با دفاع از دين مبين اسلام راه پدر بزرگوار خود را ادامه دادند.

پدر شعر آييني كشور بيان داشت: در آن زمان هنجارشكني‌هايي بسياري رخ داد اما آن حضرت در برابر آن ستيز كردند و اجازه خدشه‌دار شدن دين مبين اسلام را ندادند.

وي با اشاره به اهميت شعر آييني گفت: شعر آييني داراي جايگاه و ابعاد خاص بسياري است كه بايد به آن پرداخته شود و آن اشعار همواره به عنوان شعرهاي اصلي و با محتوا مورد الگو و استفاده باشند.

استاد مجاهدي گفت: شعرهاي آييني بسياري نيز بيان شده و كتاب آنها از ارشاد مجوز چاپ گرفتند كه بايد كاغذهاي آنها خمير شوند زيرا هيچ محتوا و ارزشي ندارند.

پدر شعر آييني كشور بيان داشت: دشمن مي‌خواهند فرهنگ شيعه را زير سئوال ببرد و يكي از راه‌هايي كه نفوذ كرده از همين مسير است كه بايد هوشيار باشيم و اجازه ندهيم.

وي با بيان اينكه فاطمه (س) بنده مقرب خداست که در عمر خود آنی به خود نیندیشید و فقط دغدغه و دلشوره دین داشت اذعان داشت: در شعر فاطمی باید بسیاری از مولفه‌ها رعایت شود و اين الزامی است و نباید از این خط قرمزها عبور کرد و اين جايگاه و دغدغه‌هاي حضرت مهم است.

استاد مجاهدي تاكيد كرد: زندگی صدیقه طاهره باید مرور شود و سر فصل‌های درخشان آن شناسایی شود و عرض ارادت در برابر اینهمه بزرگی صورت پذیرد.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین