عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
استاد مهدي توكلي در حسينيه حضرت علي اكبر (عليه السلام)
اگر امام حسين و اميرالمومنين (ع) هم داريم، به بركت وجود حضرت رسول (ص) است و اين روا نيست كه در راستاي احترام و بزرگداشت ايشان كوتاهي كنيم . افرادي هنوز هستند كه كتاب مي نويسند، مثلا دين حضرت رسول قبل از بعثت چه بوده است ؟
مراسم جشن میلاد پیامبراكرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) دوشنبه شب در حسینیه حضرت علی اکبر(ع) با سخنراني استاد مهدي توكلي برگزار شد .

به گزارش عقيق، در این مراسم استاد مهدي توكلي در آغاز سخنان خود با ممتاز خواندن شب و روز17 ربيع كه از بزرگترين روزهاي تاريخ بشريت است گفت : برخي از اين روز غافلند و قدر آن را نمي دانند و در عوض افرادي كه داراي معرفت هستند اين روز را روزه گرفته و به بزرگداشت حضرت رسول و عبادت مي پردازند .

وي با اشاره به اين مطلب كه در فقه اسلام، 4 روز در سال روزه گرفتن بسيار فضيلت دارد و يكي از آن روزها 17 ربيع الاول است، گفت : دليل فضيلت بسيار روزه ي اين روز به شكرانه نعمت وجود پيغمبر اكرم (ص) است .

 ما هر چه داريم از پيغمبر اكرم (ص) است

استاد توكلي در ادامه گفت : ما هر چه داريم از پيغمبر اكرم (ص) است . اگر امام حسين و اميرالمومنين (ع) هم داريم، به بركت وجود حضرت رسول (ص) است و اين روا نيست كه در راستاي احترام و بزرگداشت ايشان كوتاهي كنيم و امامان را بيشتر از حضرت رسول (ص) مورد احترام قرار دهيم .

وي در همين زمينه به حسنات پيامبر اكرم (ص) اشاره و گفت : حضرت مهدي (عج)، حضرت زهرا (س)، ماه رمضان و همه پيروزي هاي اسلام از صدر تا انقلاب اسلامي ايران و بعد از آن، همگي از حسنات اين پيامبر رحمت است .

حاج مهدي توكلي در ادامه با تاكيد بر اين نكته كه  ما نعمت پيغمبر را هنوز به درستي نشناخته ايم و در اين زمينه معرفتمان كم است، افزود : نعمت پيغمبر و به طبع آن نعمت هدايت و معنويت به نوعي است كه از هر نعمتي حتي از وجود پدر و مادر و فرزند بالاتر است و ما از آب بيشتر به پيغمبر نياز داريم .

 هيچ ولادتي اينقدر از طرف خدا تكريم نشده است

وي در بخش ديگري از سخنان خود به نشانه هاي ولادت حضرت رسول الله (ص) كه شيخ صدوق به آن ها اشاره كرده پرداخت و گفت : هنگام تولد پيامبر اسلام (ص)، 14 كنگره طاق كسري ريخت، آتشكده فارس خاموش و درياچه ساوه خشك و تخت هاي پادشاهان واژگون شد و پادشاهان تا سه روز توان تكلم نداشتند .هيچ ولادتي اينقدر از طرف خدا تكريم نشده است .

استاد توكلي با اشاره به منّان بودن خداوند و اينكه ما لحظه به لحظه غرق در نعمت هاي بي كران خداوند هستيم، گفت : خداوند هيچ جا منت بر بنده خود نگذاشته كه البته اگر مي گذاشت هم اصلا بد نبود و خدا اينگونه عمل كرده تا ما نيز بر ديگران منت ننهيم، افزود : همين خدا در دو جاي قرآن بر بندگان منت مي گذارد كه يكي از آن ها در سوره آل عمران آيه 164 درباره ي وجود مبارك حضرت رسول الله (ص) است .

حضرت رسول الله (ص) از متن توده هاي مردم بودند

وي در ادامه ي مفهوم آيه ي فوق الذكرو با اشاره به اينكه خداوند بر مومنان منت گذاشته و رسولي از جنس خودشان فرستاده به تبيين "امي" بودن پيغمبر از نگاه برخي مفسران پرداخت و گفت : امي بودن آخرين فرستاده خدا به گفته برخي مفسران يعني مردمي بودن ايشان و اينكه حضرت رسول (ص) از متن توده هاي مردم بودند و جزء اقشار خاص _اشراف و ثروتمندان_ نبودند .

در ادامه ي بحث استاد توكلي به تقرير نظر برخي ديگر از مفسران درباره امي بودن پيامبر اسلام (ص) پرداخته و گفت : عده اي ديگر، امي بودن ايشان را به مكه ( محل تولد حضرت رسول (ص) ) كه ام القراي جهان است و اينكه اولين خشكي اي است كه از آب بيرون آمد نسبت مي دهند .

وي در بخش بعدي از سخنان خود به انتقاد از مطرح كردن برخي مسائل از طرف عده اي پرداخته و گفت : افرادي هنوز هستند كه كتاب مي نويسند، مثلا دين حضرت رسول قبل از بعثت چه بوده است ؟ و پاسخ ميدهند مثلا مسيح و يا . . .

استاد توكلي در پاسخ به اين شبهه گفت : اينكه حضرت رسول الله (ص) قبل از بعثت شاگرد مكتب عيسي مسيح (ع) و يا ديگر مذاهب باشد درست نيست، زيرا پيغمبر به گفته خود خداوند در قرآن، نه تنها اشرف مخلوقات و اولين ايمان آورنده، بلكه اشرف همه ي انبياء و شفاعت كننده آن ها در روز قيامت نيز هست .

بودم آن روز من از طايفه دردكشان / كه نه از تاك نشان بود و نه از تاك نشان

وي در بخش پاياني سخنان خود گفت : براي ما شركت در اين مراسم ها سعادت است و قطعا حضرت رسول (ص) خواسته اند كه ما در اين مراسم شركت كنيم . تا يار كه را خواهد و ميلش به كه باشد . . .

در ادامه ي مراسم ذاكرين اهل بيت (آقايان قرباني، كربلايي نظر، جلي زاده و خداياري) به شعر خواني و خواندن سرود در مدح حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) پرداختند .

گزارش: ميثم يعقوبي


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شادمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
0
3
دم اين آقا توكلي گرم . . .
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین