عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

شتری که به رسول خدا پناهنده شد/ از پیامبر(ص) زیارت کربلا بخواهید+ گزارش تصویری و صوت
خدایا ما را امروز به خاطر پیغمبر از بند هوا و هوس و شیطان آزاد کن.امروز اگر عیدی می خواهی به حضرت رسول(ص) بگو: روزی ما را دخترتان حضرت زهرا(س) به ما می رسانند ولی امروز کربلا را روزی ما قرار بدهید.
جشن میلاد پیامبر نور و رحمت و امام جعفر صادق (ع) صبح سه شنبه در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
به گزارش عقیق،در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حائری زاده طی سخنانی به بازگویی برخی صفات اخلاقی پیامبر اسلام پرداخت.
در ادامه حاج سعید حدادیان و حاج احمد نیکبختیان به مدیحه سرایی در رثای دو مولود مبارک این روز پرداختند.
بنابر این گزارش حاج سعید حدادیان پیش از قرائت زیارت عاشورا در سخنانی به ماجرای شتری که توسط پیامبر ضمانت شد اشاره کرد وضمن بیان برخی روایات درباره خلق و رفتار ایشان از حاضرین خواست به عنوان عیدی از پیامبر اکرم (ص) رهایی از بند هوی و هوس را بخواهند. در ادامه بخش هایی از سخنان حاج سعید حدادیان در این مراسم را می خوانید:



شتری فرار کرد تا رسید به محضر مبارک حضرت رسول (ص) و پناهنده شد. پیغمبر یک نگاه به این شتر کردند، آنهایی که دنبال این ش‌تر بودند می‌خواستند او را بکشند ولی دیدند او پناهنده شده است.
حضرت فرمودند: این شتر تا جان داشت برای شما بار بری کرد حالا که پیر شده می‌خواهید بکشیدش؟ آزادش کنید و این شتر آزاد شده پیغمبر شد. قشنگی‌اش این بود که این شتر می‌رفت برای خودش می‌گشت و در هر خانه‌ای می‌آمد برایش علف می‌ریختند و یک احترام خاصی پیدا کرده بود و همه می‌گفتند که: این شتر آزاد شده پیغمبر است.
خدایا ما را امروز به خاطر پیغمبر از بند هوا و هوس و شیطان آزاد کن. پیغمبر وقتی وارد مدینه شدند گفتند: شترم مامور است و هر جا که شتر نشست‌‌ همان جا منزل می‌کنم. امام رضا (ع) هم فرمودند: من هم مثل جدم رسول الله (ص) هر جا شترم نشست آنجا خانه من است.
ما از امت پیغمبر هستیم و امروز نیت می‌کنیم و نیت خوب هم خیلی خوب است. بگو: یا رسول الله (ص) ما دوست داشتیم زمان شما بودیم و شما را حداقل یک وعده غذا می‌ه‌مان می‌کردیم. این ش‌تر شما دم درب خانه ما می‌نشست و شما می‌ه‌مان ما می‌شدید. حالا هم می‌شود؟ بله...

فردی خواب دید که پیغمبر آمده شهرشان.  دوان دوان خودش را رساند و جمعیت را کنار زد و نزد پیغمبر رسید و نشست، پیغمبر لبخندی زدند و ظرف خرمایی که جلوی ایشان بود و ۱۷دانه خرما داشت گذاشتند جلویش. بیدار شد...
یک روز سر زمین کار می‌کرد که به او خبر دادند امام رضا (ع) به شهرشان آمدند و دوان دوان خودش را رساند و جمعیت را کنار زد و جلوی حضرت رسید و نشست و ظرف خرمایی جلوی ایشان بود و تعدادی را به او دادند و شمرد دید ۱۷ دانه خرما است. رو کرد به حضرت و گفت: آقا جان بیشتر نمی‌شود بدهید؟ حضرت فرمودند:‌‌ همان تعدادی که جدم به شما دادند روزیتان است.
دیدن همه ائمه (ع)، دیدن رسول الله (ص) است به جز یکی از امامان. زیارت همه ائمه (ع) مثل زیارت حضرت رسول (ص) است. فقط زیارت یکی از امامان زیارت خدا است آنهم زیارت حسین (ع). خدا دیدنی نیست بلکه ثواب لقاء خدا را به شما می‌دهند. حضرت موسی ابن جعفر (ع) فرمودند: اگر کسی شبی را بیتوته کند در حرم این پسرم رضا (ع)، صبح می‌کند انگار که خدا را در عرش ملاقات کرده است.
شهید دستغیب (ره) فرمودند: اگر کسی شب عاشورا حرم حسین (ع) باشد، روز قیامت خدا را ملاقات می‌کند در حالی که سر تا سر وجودش را خون حسین (ع) گرفته است.

امروز اگر عیدی می‌خواهی به حضرت رسول (ص) بگو: روزی ما را دخترتان حضرت زهرا (س) به ما می‌رسانند ولی امروز کربلا را روزی ما قرار بدهید. چون پیغمبر (ص) طوری قد و بالای امام حسین (ع) را می‌بوسیدند که عایشه از ایشان می‌پرسید که چرا اینقدر حسین (ع) را می‌بوسی و حضرت رسول (ص) گفتند: هر کس حسین (ع) را زیارت کند مساوی با حج مقبول من پیغمبر است. عایشه گفت: یک حج شما؟ فرمدند: دو تا. گفت: دوتا حج شما؟ فرمودند: چهارتا و رفت تا رسید به هفتاد حج پیغمبر که دیگر سکوت کرد. رفتی کربلا ثواب هفتاد حج پیغمبر را برده‌ای. برو کربلا....
خود امام حسین (ع) کاری می‌کند که هر کس که رفت کربلا و برگشت، بدان که آدم دیگری شده است. امام صادق (ع) چقدردعا و گریه می‌کردند برای زائر امام حسین (ع).
خدایا مار را مشمول دعای حضرت ولیعصر (عج) قرار بده.
امام جواد (ع) فرمود زیارت پدرم معادل ۱۰۰۰ زیارت عمره است. ما در دنیا جایی را مثل مدینه نداریم. خود امام حسین (ع) که ما زیارتشان می‌رویم پا برهنه و سر برهنه می‌رفتند زیارت امام حسن (ع).

می‌فرمایند: کسی که امام صادق (ع) زیارت کند تا آخر عمرش فقیر نمی‌شود. ما چقدر دلتنگ هستیم و اشتیاق زیارت حضرت رسول (ص) را داریم؟ ببین چقدر پیغمبر (ص) اشتیاق دارند که ما برویم منزل ایشان لذا امام صادق (ع) فرمودند: شما‌ها را دوست داریم و بوی شما رادوست داریم. معلوم است شیعه یک بوی خاص و دلپذیر دارد که اینگونه ابراز عشق و ارادت به شیعیان می‌کنند. و شما که امروز دلتنگ دیدار چهره حضرت رسول (ص) شدید، زهرایی شده‌اید چون حضرت زهرا (س) فرمودند: من از این دنیای شما ۳ چیز را دوست دارم: ۱) تلاوت کتاب الله ۲) نظربه وجه رسول الله و ۳) انفاق فی سبیل الله
دیروز در برنامه سمت خدا حاج آقا حسین‌زاده اعلام کردند که همه مراجع گفتند: تا آخر ربیع الاول می‌توانید صد هزار تومان رد مظالم را به فقرا بدهید.
حضرت رسول (ص) می‌فرمایند: من در مقام محمود می‌ایستم دست همه را می‌گیرم وشفاعت می‌کنم به جز کسانی که فرزندانم را آزار داده‌اند.
دعا کنید ما به آن مقام محمود برسیم.

صوت مراسم:

سخنان حاج سعید حدادیان

مولودی
حاج سعید حدادیان

مولودی حاج سعید حدادیان و حاج احمد نیکبختیان(1)

مولودی حاج سعید حدادیان و حاج احمد نیکبختیان(2)

زیارت عاشورا حاج سعید حدادیان و حاج احمد نیکبختیان


گزارش تصویری این مراسم را ببینید:






























ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
سعید میرزایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
7
0
کاش به اندازه ایمانش اخلاقش هم خوب بود .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
کی گفته اخلاقش بده؟
نکنه آقای میم !!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
اخلاق حاجی حرف نداره چی میگی دادا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
دادا شوما اصفهونی هستین؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
آ من قربون اون لهجت !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
0
6
حاج سعید دوست داریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
0
6
من عاشق اون رنگ کتشم
نفست گرم حاج سعید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
0
3
من خودم خیلی حاج سعید رادوست دارم از نطرمن ایشان خیلی مداح با اخلاصی است من دراکثر مراسمش شرکت میکنم خودم درمحرم شاهد بودم با اینکه مریض بود وصدایش گرفته بود تمام سعیش راکرد چه مراسم به خوبی برگزا شود
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
0
2
عشق منه حاج سعــــــــــــــــــــــــــید
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
0
2
یک مداح جیگر دار داشته باشیم ایشونه خوب از مواضع انقلابی ما دفاع کرد باید حساب کار دست آقایونی که زمان جنگ از جنگ فرار کردن و رفتن درس خوندن بیاد یا نه ؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین