عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
مدیر کل ارشاد استان تهران از برگزاری اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظیم(ع) در 26 بهمن همزمان با ولادت ایشان خبر داد.
عقیق: سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری جشنواره فرهنگی و هنری عبدالعظیم که امروز در اداره ارشاد استان تهران برگزار شد، گفت: جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظیم با محوریت ری، قبله‌گاه تهران برگزار می‌شود. 
 
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در ایام ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی در ابتدای ماه ربیع‌الثانی برگزار می‌شود و اختتامیه آن 26 بهمن ماه مصادف با روز ولادت حضرت عبدالعظیم خواهد بود.
  
مدیرکل ارشاد استان تهران گفت: این جشنواره با هدف پرداختن به شخصیت حضرت عبدالعظیم به عنوان یکی از خاندان امامت و ولایت و اثرگذاری ایشان و همچنین سابقه و هویت شهرستان ری که محور زیارت و معنویت در بین مردم تهران است و می‌تواند پناهگاهی برای مردم تهران و محلی برای عبادت و راز و نیاز باشد، برگزار می‌شود.
 
هاشمی با بیان اینکه ساختار این جشنواره، فرهنگی و هدف‌گذاری آن معنوی و تاریخی است، اضافه کرد: قبلاً چنین برنامه‌ای در مورد امام رضا (ع) برگزار شده که امسال شاهد یازدهمین جشنواره آن بودیم؛ جشنواره‌ای فراگیر در سطح کشور و برخی کشورهای خارجی؛ امیدواریم جشنواره عبدالعظیم نیز که برای اولین بار برگزار می‌شود، ادامه دار و جامع و فراگیر باشد. 
 
وی یادآور شد: آثار رسیده به این جشنواره در سه حوزه علمی، پژوهشی و مقاله است که محققان، گردآوری‌های خود راجع به زندگی و نقش حضرت عبدالعظیم در اسلام و همچنین در خصوص شهرستان ری به عنوان مرکز حکومت اسلامی به این جشنواره ارائه داده‌اند. 
 
مدیرکل ارشاد استان تهران همچنین از رونمایی سه کتاب در اختتامیه جشنواره خبر داد و گفت: سه کتاب در خصوص زندگی حضرت عبدالعظیم، شرح احادیث و نرم‌افزار مربوط به حضرت عبدالعظیم در اختتامیه جشنواره رونمایی می‌شود. 
 
هاشمی همچنین گفت: در روز اختتامیه، علاوه بر تقدیر از آثار برگزیده، از خادمینی که در عرصه فرهنگی و هنری آثاری درباره حضرت عبدالعظیم داشته‌اند، مانند سریال «مسافر ری» میرباقری تقدیر خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
کدخبرنگار:211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین