حجت الاسلام والمسلمین میرباقری مطرح کرد؛
یهود صحنه گردان اصلی واقعه کربلا
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آیات ابتدایی سوره اسرا به دومین سرکشی قوم یهود در برابر خداوند اشاره دارد، گفت: این آیات به صراحت قوم یهود را در واقعه کربلا دخیل دانسته و شهادت امام حسین(ع) را به توطئه و نقشه شوم یهود نسبت می دهد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میر باقری، استاد حوزه و دانشگاه، در برنامه تلویزیونی سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این که آیات قرآن کریم در جاهای مختلفی قوم یهود را به خاطر سر کشی و طغیان مورد سرزنش قرار داده است، گفت: آیات ابتدایی سوره اسرا به صراحت قوم یهود را در واقعه کربلا و سرکشی و طغیان بزرگ انسان ها یعنی شهادت امام حسین(ع) محکوم کرده و آنها را مقصر شهادت امام حسین(ع) و یارانشان می داند.
وی با بیان این که آیات زیادی در قرآن کریم در خصوص امام حسین(ع) بیان شده است، ادامه داد: علاوه بر آیات سوره اسرا که در بالا مورد تاکید قرار گرفت سوره های دیگری هم به امام حسین(ع) اختصاص یافته که سوره فجر یکی از این سوره هایی است که به سوره امام حسین(ع) مشهور است و قرائت آن پس از نمازهای واجب و مستحبی توصیه است.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که منظور از واژه نفس مطئمنه در قرآن کریم همان امام حسین(ع) است، گفت: خداوند در سوره فجر پنج قسم یاد کرده است که می فرماید در این قسم ها برای انسان های اهل تفکر نشانه هایی وجود دارد و خداوند در این قسم ها انسان را از سرکشی و طغیان باز داشته است و به انسان گوشزد کرده که قتل نفس مطمئنه بزرگترین سر کشی و طغیان انسان در دنیا است که اگر چه در ظاهر انسان ها شیطان صفت در این سرکشی پیرورز شده اند ولی در باطن این نفس مطمئنه یا امام حسین (ع) بوده اند که توانستند بر محور قیام خود دین و اجرای سنت رسول الله را در جامعه بر محور، توحید ، معاد و قرآن برای مردم باز تعریف کنند.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان که در اصول کافی در روایتی از رسول اکرم(ص) بر فسادهای انسان اشاره شده و سرکشی در برابر دین و اجرای دستورات دین و حب دنیا را نخسیتن سرکشی انسان در برابر خداوند معرفی کرده است، گفت: دومین سرکشی انسان در برابر خداوند شهادت امام حسین(ع) است که خداوند در این زمینه در آیات ابتدایی سوره اسرا قوم یهود را مورد سرزنش قرار می دهد که این امر حکایت از دشمنی مستقیم قوم یهود با مسلمانان دارد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) به اندازه رسالت رسول الله(ص) دارای ارزش است، گفت: تفاوت کار امام حسین(ع) با رسول الله در این بود که امام حسین (ع) دین تازه ای نیاوردند بلکه دین را در جامعه از بدعت و فساد و مهجوریت خارج کرده و اجرای درست دستورات دین را به مردم یادآوری کردند و در رهنمودهای خود در کربلا به لشکریان کفر اظهار کردند که من برای زنده کردن سنت و دین رسول خدا به پا خواسته ام و هدفم بدعت در دین نیست بلکه می خواهم بدعت ها را از چهره دین پاک کنم.
منبع:رسا